lady E

Alla inlägg under november 2015

Av evelyn dahl - 25 november 2015 02:51

riktigt trött hund!<3
Vet inte vad hon gör om dagarna jag är borta men trött är hon iallafall!
Se om jag hinner träna något med henne på torsdag eller liknade för imorgon ska man till sjukhuset.. Så kommer vara slut efter det!
Sedna har det regnat hela dagen och snön är nästan borta överallt så lerig och mörkt är det igen! Kallt är det inte som tur är för det var nog det värsta med de här få dagarna med snö! första dagen var det blöt snö men alla andra dagar var iskalla dagar med frusen snö! Ush ska det vara snö ska det vara pulver eller kram snö! Inte frusen snö och is överallt!

Av evelyn dahl - 25 november 2015 02:46

min hibiskus hade fått 2 torkade blommor som ramlat av så tänkte kan försöka se om jag kan få egna av de frön jag fick! Gjorde i ordning och nu får vi se om det kommer att växa något :')
Kan ju alltid hoppas och var länge sedan man planterade med frön xP

Av evelyn dahl - 25 november 2015 02:43

hej!
Igår hände inte mycket så hade inte riktigt något viktigt att skriva så tänkte ingen ide att uppdatera något då ju.
Men idag var det habb i Örebro och lite annat som hände!
Vi kom in lite tidigare en valigt så blev att åka till lager 157 och köpa lite kläder hittade lite faktiskt ;)
Efter det var det iväg till habb där man sa sitt namn och annat för fort så fick stå där en stund innan man fick gå.. Väll hos Maria pratade man om hur sur och besviken man var över mötet man var på och att det var som de inte lysnade på vad jag hade att säga utan jag fick höja rösten och nästan bryta ihop för att de skulle fatta.. Sedan pratade vi om annat som hänt under veckan och hur jobbigt det är för vissa i familjen nu med bråk här och där.. Ska föröka fråga pappa om
Vi kan åka iväg till hans kompisar här framöver för mamma skiter i att jag vill rida och att fråga henens vänner och pappa vill ju att jag ska känna hur det är att sitta bakom En travhäst i en sulky så! Han hade träffat en gammal kompis som nu hade varit i Örebro och kört det roliga var att hon också var gravid och snart ska ha ofc! Riktigt vågat att köra trav på Örebro travbana då man är gravid!
Efter habb var det hemåt och man åkte i en karavan med bilar för att det var fullt med trasiga bilar efter vägen 2 lastbilar med motor problem eller sprängda däck och en Volvo stod vid sidan av vägen några had bevit stoppade av polis och mera kan säga första gången på länge det hände saker på vägen hem från Örebro! Väll i Karlskoga så blev det in på Coop och handla! Mamma köpte någon slags kladdkaka som såg god ut med hallon kräm och annat på. Kan säga att den var riktigt god förutom de frusna hallonen gillar inte frusen eller varm frukt! Utan det ska vara direkt från affären då man ska äta den och inte på pizza eller i en frusen påse.
Väll hemma hade pappa fixa maten och pratade lite med honom om det som hände i Örebro! Sedan fixade man också brasan idag och hade fått mitt månads paket från penny girl fick att par nya ridvantar som jag har ett par likadana >_> kan säga att ridstrumpor och vantar är inget jag behöver oroa mig att köpa till mig själv xD

Av evelyn dahl - 23 november 2015 03:49

vill inte förstöra för någon och få kan nog fatta detta inlägg kommer ej skriva vad det är eller varför för jag kan förstöra för folk vilket jag inte vill!
Kan säga att det kan vara en anime, Maga, bok,film eller tv seie! Så jag inte ser helt galen ut xP


Tårarna bara rinner och kan inte annat en säga tack är så glad så jävla glad över det!! Det finns en Gud och tack så för det här!! Trodde inte det var så stort men allt blev så tragiskt under en period och tack så jävla mycket bara tack!!! Ville veta detta så länge och äntligen tack bara tack och jag ät nog inte den ända det är så många mer som grina i glädje över detta!

Av evelyn dahl - 23 november 2015 01:32

kunde inte annat en skratta då jag såg den här bilden! Så jävla bra alltså!!

Av evelyn dahl - 23 november 2015 01:27

inte kommit iväg en och kollat efter häst visst varit mycket i familjen och jag varit sjuk och inte mått bra så kan förstå att de är orolig men de gnäller också bara på att jag är hemma.. Synd att se mina häst grejer bara ligga och Jah känna mig mer hopplös En någonsin för att inget går hem.. Hittar inget ställe som är nära eller som inte ska ha 300kr varje månad för 2/3 ridturer i veckan.. Det ända jag behöver låna som jag inte har är sadel till hästen kan fixa träns har redan planer att när jag hittat ett ställe och häst! Har allt annat som behövs i ridning och det jag inte har kan jag skaffa! Får hoppas att de snart kommer att användas och inte bara ligga i mitt rum och ibland tas fram och kollas.. Vill verkligen hålla på med ridning och hästar för är lycklig i stallet! Vill se hur jag utvecklas och hur jag kan utveckla hästen!
Det jag är ute efter är att lära hästen ridas i betlöst är inte mycket för bett.. Vill hålla på med terräng och hoppning men också små häftiga ridövningar! Bara hoppas för vill verkligen inte ge upp en av de saker som jag inte känner någon press på vill över komma de få rädslor jag har i ridning men sitter jag bara hemma kommer jag aldrig kunna arbeta!

Av evelyn dahl - 23 november 2015 01:10

mamma har fått jul känslan lite vält tidigt.. Och börjat sätta upp jul grejer här och där.. Kira har vilat och jag har mått bättre idag! Kira var dock bråkig på promenaden men inte något stort.. Mamma fick främat så Jag har mesta delen sett på anime och tv serien då jag varit vaken. Inte mycket har hänt idag så inte mycket att skriva om!

Av evelyn dahl - 23 november 2015 01:03

börjar se på scream tv serien och ät imponerad de har verkligen fått till det visst lite saker hoppar de över eller inte förklarar men tror det kommer! Effekter är okej blodet i vissa senat är inte det bästa men kan över se det med allt annat som kommit fram! De har verkligen fått den känslan man fick första gången man såg scream han är där och sedan borta! Rösten är bättre i filmen tyvärr men masken dam vad bra gjord läskigare en den i filmen! Ny story men med likheter till filmen! Mer personer man kan misstänka är mödaren! Lite dåligt med förklaringar på vissa ställen! Men jag säger att detta var en serie värt att se allt! :)
Gillar den verkligen!

Ovido - Quiz & Flashcards