lady E

Alla inlägg den 8 november 2015

Av evelyn dahl - 8 november 2015 22:08

Igår förlorade vi en av skräck historiens största karaktärer! Gunnar som spelade leatherface i Texas chainsaw massecre en av de största sträck film serien baserad på en verklig händelse! Tragisk att många underbara skådispelare och film skapare försvinner! Presis som wes craven kämpade Gunnar mot canser.. De kämpade båda länge och vi kommer aldrig att glömma de stor slagna verk ni skapat!
Den första Texas chainsaw messecre filmen är en av de läskigaste jag sett även om den är gammal har den allt som får en att bli rädd och när leatherface kommer fram i filmen och skricker hoppar man bara till! Ingen av de andra Texas chainsaw messecre har fått mig att vara rädd och motbjudand därför kommer Gunnar vara alltid vara en stor skådispelare för alla oss som älskar skräck film! Och må han vila i frid! <3

Av evelyn dahl - 8 november 2015 05:42

bilder jag tog då pappa höll på med grillen till kvällen..
Bildern visar allt hur många spenderar hösten ute och fiskar eller jagar och äter grillad korv ute i skogen sitter vid en brasa tillsammans :)
Visst det händer på sommarn med ofc men det är ofta på hösten många grillar ute i skogen skumt nog xP

Av evelyn dahl - 8 november 2015 05:33

Av evelyn dahl - 8 november 2015 05:31

hehe börjat med att ibland gör jag svartvita bilder men lite färg i länge sedan jag gjorde det och ville göra det igen även om bilderna blev lite fail för vissa ställen ser man färg där det både vara svartvit xP

Av evelyn dahl - 8 november 2015 01:26

ja pappa var snäll och fixade glass åt mig då jag låg och vilade i sängen Lasse hade fixat farsdag priset åt mig som Ellinore ska ge honom
Senare idag! Kan ju inte springa på stan och vara sjuk ju! Skulle ändå inte klara av det som jag är nu ^^'
Sedan hade han också varit snäll och köpt en dricka åt mig :)
Måste få i mig mycket vätska för febern och för att jag mesta delen ligger ner. Så det var grymt snällt av honom! :)
När jag ätit upp den delen av glassen jag ville ja fick kira ta det sista vilket hon gärna gjorde! :)

Av evelyn dahl - 8 november 2015 01:22

Hade duschat och gick förbi vardags rummet lämnad mina grejer och pappa ropade på mig gick ditt han visade mig en grej och sedan när jag var på väg mot mitt rum igen såg jag något igenom fönstret och det var eld! En stor brasa kan man säga och man såg bitar från elden flyga in i skogen.. För några år sedan bran ett hus nerdanför oss och det var otroligt läskigt och hemsk eftersom han som bodde i huset var en nära vän till familjen.. Jag blev ju grymt rädd och sa till mamma och pappa och båda blev ju oroliga också.. Brasan stod bara några metar från ett växthus, gammalt hönshus och en hundgård.. Nära vägen var det också bara någon meter! så vi blev grymt oroliga pappa sprang iväg där han träffade våran andra granne och han var ofc också rädd att det var något hus som bran..
För vi var alla med om den branden och den kommer aldrig att lämna våra minnen ju!
Men nepp det var en gammal husvagn! En sån kör man till skroten inte eldar man upp den ute i skogen nära hus och en väg där folk går och bilar kör förbi!!! Tur hade det ju regnat idag men ändå saker kunnde gått så fel på bara få sekunder.. Tur så började regna igen efter pappa kommit hem och man såg elden försvinna och man blev mer avslappnad...

Av evelyn dahl - 8 november 2015 01:11

sett 1 snart 2 avsnitt av Hannibal tv serien första säsong!
Och jag gillar den! Den fick mig att må smått illa vissa bitar och redan första episoden började du lära känna karaktärerna riktigt bra! Visst början var lite udda men man fattade till slut vad som hände! mads mikkelsen som spelar Hannibal gör rollen bra! Han gör rollen grymt bra vissar allt som Hannibal är känd för! Men jag gillar tyvärr anthony hopkins bättre som Hannibal i filmen när lamén tystnar! Dock utspelar sig serien udda från filmen! Hannibal i när lamén tystnar är fast och sitter innstäng därför kan han se ut som en gentleman men också vissa hur mycket han vet om dig genom att bara titta på dig.. Han kan vissa de skränade sidorna av sig. Vilket i tv serien går det ej! För då är han ute bland annat folk och måste därför dölja vissa saker! Han är fortfarande otroligt smart och smidig! Men gillar ändå filmen bättre för slutet och att anthony hopkins i rollen skrämmer en då han pratar om just vissa saker man ryser och det känns som han är där framför dig... Vilket jag gillar med filmen :)
I tv serien är han läskig med på sitt eget sett mesta delen bör det nog vara just hur mads mikkelsen ansikte utryck och kropp språk jag små fångar vilket inte är ofta jag gör man kan man spola tillbacka och dubbel kolla saker så kan man se mycket! :)

Ovido - Quiz & Flashcards