lady E

Alla inlägg den 21 november 2015

Av evelyn dahl - 21 november 2015 03:03

låg i sängen efter man tagit en kvälls smörgås och släppt ut hundarna! Och så klart var fländörs mysig! Typiskt att han somnade på min arm och klockan tickade och jag var tvungen att ta medicin oh borsta tänderna men kolla på honom han är så jävla söt att man inte vill väcka honom.. Så såg lite på youtube innan han vaknade och la sig på sin kudde :')
Kira låg bland sina med och var nog avundsjuk! Men hon fick ju ett tränings pass och leka med boll själv ute med mig och spenderar mesta tiden av dagen med henne ;)

Av evelyn dahl - 21 november 2015 02:46

mamma var iväg och stor handlade så Ellinore och jag fick gå med hundarna! Då hon väll kom hem var det hon och Ellinore som fixade taco och jag för 3 gången i mitt liv tände en brasa! Och för en gångs skull började det att brinna som det skulle och inte bara pappret! Efter maten satt man och såg på halv 8 hos mig och hade en lite go fländörs bredvid mig! Pappa ville ha glass så det fixades togs själv lite med ;) testade också på chips jag aldrig sett förr och mamma trodde som jag att de var nya! Och goda var de också åt nästan upp hela påsen själv xD
Testade också skumtomtar med apelsin smak de dög att äta de med! :3
Har faktiskt börjat våga testa olika maträtter och annat förr var nytt farligt och hatade det men man måste ju ge det en chans för jag kan ju gilla det :)

Av evelyn dahl - 21 november 2015 02:32

blev väckt av pappa vid kl 10 eller 11 kollade inte mobilen för en Ellinore kom hem runt 12.00 pappa hade åkt hem tidigare för han var grymt snorig hostade och hade feber! Hjälpte honom göra varm honung och sedan fick han ligga och sova nästan hela dagen! Då Ellinore kom hem så var Lasse med så vi satt och pratade en stund om allt möjligt! När han hade åkt så gick jag ut med kira på en extra promenad! Kan säga att hon var grymt het då jag började träna med henne! Körde det vanliga träningen och kira hoppade och var super taggad hela tiden på vägen hem fick hon springa efter boll och arbeta lite i skogen! Vilket jag både var taggad och nervös för! Kände att det kunde vara kul att gå smått i skogen med kände också hon kan ju dra för mig eller vi kan möta något.. Hon hade ju mycket energi och inte varit lös på ett bra tag! Men hon var så jävla duktig satte mig mer i snön och gav henne så mycket beröm! Hon kom då jag ropade och letade reda på godiset jag gömde hon hoppad över de små hinderna jag fixade upp och stannade då jag bad henne! Så grymt stolt!!! Innan vi skulle hem fick hon ha koppel igen vilket var tur jag satte på för en post lastbil kom och skulle lämna paket till grannen och kira började skälla inte dra bara skälla sa ifrån och hon gick osäkert tills vi var vid trappan! Tog av kopplet och halsbandet och väntade på att post lastbilen skulle åka så man kunde hämta posten utan att ha en lastbil i vägen nästan!! Då han hade åkt fick kira följa med och hämta posten med! Bad henne sitta vid sidan av postlådan innan vi gick lite smått på asfalten och in igen hon små skuttade då vi skulle till brevlådan hon trodde väll vi skulle till Gärdet! Men det blir av då pappa är frisk och det finns mer snö för då ska hon få jobba och få en hel den muskler! ;)

Av evelyn dahl - 21 november 2015 02:20

vaknade efter någon timmes sömn över att man var hungrig! Gjorde smörgås och oboy tog lite mediciner och sedan somnade jag om brevid fländörs! :')
Bara för han är så mjuk och söt så kan man inte motstå att mysa med honom!!!

Ovido - Quiz & Flashcards