lady E

Alla inlägg under september 2014

Av evelyn dahl - 5 september 2014 15:38

Körde lite mer hoppning för att vissa mamma hur långt hon hoppar och ja kolla bara!
Otroligt att hon tar sig över hindret!

[Bild]

[Bild]

Av evelyn dahl - 5 september 2014 14:32

Vaknade vid 09.00
Ville bara somna om och sova för evigt!!!!
Men jag var tvungen att fixa matte och frukost.
Så satt på trappan i solen och jobbade matte i 1 timme sen så gjorde jag övningar och lekte med hundarna innan jag tog matte 30 min till.
Hoppade också idag med kira och jävlar vad hon flög över hindret!
Ska fixa över videorna sen till daton och fixa den till youtube kanalen!
Efter det kom Ellinore hem då lagade jag promfrit och ja åt upp min sista älskade söt sur sås!
Sen gick jag ut i skogen och letade svamp kira var så klart med och hon hoppade över hindren som stått uppe sen juni xD
Ja hon fick springa lös pga älgar lite svårt att springa om en älg jagar dig och din hund har koppel lätt att ni springer så ni fastnar.
Men koppel gick på när vi kom ut på vägen.
Såg faktiskt 3 rådjur och 1 räv Gud så söt den var tror det var en unge.
Och nu har jag kladdat lite med den nya färgen jag köpte för ett tag sen men letar efter färg så jag kan indian måla kira eftersom jag aldrig fick göra det på hästarna..
Sen imorgon ska det vara marknad och dit ska jag :')
Hoppas jag hittar 1 manga bok! 1 ny tröja rock band helst och sen ett mobil skal jag vill ha på min iPhone 5!

Av evelyn dahl - 4 september 2014 21:07

Ush. Gillar inte narutos nya frisyr han har i den nya filmen trodde fan han skulle se mer ut som sin far men nej de tog bort det långa håretoch jag tycker det ser fult ut!
I mina ögon skulle han ha liknade hår som Minato det skulle se snyggt ut och han passar i långt.
Visst Alla anda kanske inte tycker det men jag gör det han passar inte i det!



Sen läste jag nyss ut en serie och fick typ panik för ja jag vill ha mer kapitel sen fick jag reda på att serien är liksom slut den slutade så och jag bara nej han måste träffa henne vad är det här för skit han dig ju nästan för henne!!!
Det är en underbar serie men finns delar som är väldigt våldsamma och finns till och med vålttäkter i den men jag föll för den för ja varulvar!!! Och sen var det en fin kälek och vänskaps historia!

Av evelyn dahl - 4 september 2014 18:35

Ush kan säga att vid 08.25 så hade jag panik då tog jag blodprov men det gick bra dock var jag livrädd!
Sen var det att hämta Ennie och hämtade henne/Svea.
Och ut till lämås byta om och sedan var det Örebro pga Ellinore skulle prata med någon på bup vid 10.00
Och då gick Ennie och jag på stan. Och hon köpte glass till mig :D
Och hade bara pengar till min hårfärg jag skulle köpa men mamma hittade pengar som hon hade glömt i väskan och det var 2st 500kr så det blev lite handla :)
Köpte en skjorta och en tröja på monkeys. Sen köpte jag hårfärg på rusta och chahara och en filt sen lite godis från lågpris magasinet! ^^
Sen åt vi också MC och jag fick äntligen min sötsur sås!
Det dåliga var att Ellinore hella tiden var otrevlig slog rn skrek och bara gick i väg bara för Ennie bad mig om hjälp med Svea och inte Ellinore...
Sen var det min tur att prata med Maria och ja det var familjen och släkten jag vet om sedan vad som hänt under vecka. Jon tyckte synd om mig som hella tiden har bråk runt om kring mig och sen då folk ljuger för mig eller om mig.
Men fuck it!!!
För tja för jag tänker inte gå till deras nivå och leva vidare är bättre en att haka upp sig på sånt skit.
Sen berättade jag om att jag ska färga håret och sedan att vi ska natt till botorp så jag får rida och kanske få hålla på med Willy! :>
Och nu sitter jag hemma och myste nyss med Mimmi och nu med fländörs!

Av evelyn dahl - 3 september 2014 21:22

Ja imorgon ska jag ta blodprov och jag hatar när folk gör det efter en händelse för 2 år sen då en läkare tog blodprov och inte knäppte av den där som stopar blodet lite så det började spruta blod och hon bara oj vad ska jag Göta nu och skulle helt plötsligt leta efter papper istället för att knäppa av den där grejen...
Ush bara tanken får mig må illa och då panik.
Sen ska jag till Örebro och träffa min pyckolog kul. Eller ne inte när jag har feber...

Av evelyn dahl - 3 september 2014 20:54

Det börjar äntligen se fint ut i alla fall finare en igår.
Men nu ser ni lite av mitt problem osv.
Vi smörjer henne med salva på hennes trampdynor vi klipper pälsen mellan hennes trampdynor.
Och vad vi vet har hon ingen allergi.

Av evelyn dahl - 3 september 2014 20:51

Jag har blevit mobbad i så många år så litar nästan inte på någon. Jag har helt och hållet låst in mig och allt om mig. för vänner familj och mäniskor jag möter.
Jag blir lätt sårad gör minsta lilla och har väldigt svårt att förstå och läsa av andra mäniskor och det är för jag har Asperger.
Jag har väldigt svårt att förlåta och jag är väldigt uppmärksam. Därför får jag reda på saker jag inte ska. Och ibland gör det ont när jag hör vissa saker och ibland blir det ilska.
Jag gör fel jag säger inte att jag är parfekt i något sätt jag har nog mer problem en de flesta på grund av min Asperger men jag vet hur ett ord kan salsa en mäniska, hur en händelse du gör kan få folk villa dö och en lite löngenr kan få dom skära sig själva därför håller jag mig mer utanför bråk men hur jag en försöker hamnar jag ändå i det.

Av evelyn dahl - 3 september 2014 14:40

Sitter ute i solen och försöker få lite färg och glädje frisk lut där bra säger mamma. Och sa till mig att gå ut. Så sitter nu på trappan med tequila och hoppas denna onda feber försvinner!

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards