lady E

Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Hobbit dvärgar!

Av evelyn dahl - 1 maj 2015 01:28

Ja förta bilden har vi thorin som är kung under berget! Eller han blir men han är av kunglig blod :)
Hans nämnda släktingar enligt vad jag lärt mig från bloggarna Peter Jackson gjorde är kili och fili.. Åh de är de snyggaste tycker jag och de ser inte illa ut när de Inter är dvärgar ;)
Men men bättre syn! = thorin-kili-fili

Sedan har vi
= Ori-dori-nori
Dessa är släkt och det stan också i manet sista bokstäverna ;)
Ori är som mig älskar rita han ritade och skrev om det mesta under äventyren tror de sa att gandal hittar hand bok i moria 60 år efter Bilbos äventyr då han är med fordo och gänget :)
Nori är en tjuv sägs att han stal från sin egen mor ;P
Och dori typ en fader kan man säga som är en gentleman lungn snäll och väldigt trevlig :)

Och vi har
Gloni- oni
Tyvärr inte hittat mycket fakta på de här dvärgarna vet att oni har dålig hörsel pga har en sak mot örat för att höra bättre ;P

Och sist
Bifur-bofur-bombur

Bombur är släkt med gimli från sagan om ringen vet ej om han var fadern eller farbro fick aldrig kläm på vad han var till gimli men det ska jag!
Bifur är en överlevare han har en litet yx huvud i pannan och nej han ät inte död så den gjorde nog inte mycket till skada varför den är kvar ja det vet jag ej xD
Bofur vet jag heller mycket om en att han gillar sin följt ochär generös.. tror han river sönder sin tröja för att ge Bilbo en näsduk pga Bilbo glömde sin xP


Ber om ursäkt om jag fick fel på dvärgarna skrev fel fakta på fel dvärg men håller på att så gott jag kan lära mig dom en och ska fortsätta lära mig mer om dom läsa boken eller lysna blir det mer eftersom har svår med läsning som inte innebär att göra texten jätte stor ^^'
Kolla mer videor på youtube och lyssna på vad som säng som dom :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelyn dahl - 25 mars 2017 01:28

Omg har jag varit lat idag och nästan sov bort halva dagen xD Okej Det var en hel del jobb för mig under trosdagen och en del av jobben var inte de lättaste att göra och ibland var den jag var med inte samarbetsvillig.. alla funkar inte men tur var ...

Av evelyn dahl - 23 mars 2017 02:27


Då jag är dålig på att ta kort med mobilen nu för tiden får katterna stå för bilderna! Mötet gick bra idag trodde inte det skulle gå så fort eller så bra som det gjorde. Tyvärr var inte försökrings kassan med och Julia hade visst åkt på något aku...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 13:10


Fländörs får stå för bilden XP Ja. Jag är nu rätt frisk och varit ute lite här under helgen! Sett klart på alla 6 säsonger av Fresh Prince of Bel air och slutet var allt super bra gjort! Under lördagen var ju min Tremänning och pappas kusin här! ...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 12:54


Under lördagen då pappas kusin var här så märkte vi att mimmis öra hade läkt! Blev en shock då bölden var helt borta och vi har bara sett den krympa osv. Dock hade hon fått problem med det andra örat. Bilder på då örat var dåligt ligger på min dator ...

Av evelyn dahl - 13 mars 2017 14:08

Ja det var allt ett tag sedan.. Händer inte super mycket i mitt liv. Har faktiskt börjat gå promenader nu för vädret har varit så bra och inte super kallt. Kira har fått lite extra träning med längre promenader och fått spåra lite. Fländörs är öv...

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards