lady E

Alla inlägg under november 2015

Av evelyn dahl - 8 november 2015 01:26

ja pappa var snäll och fixade glass åt mig då jag låg och vilade i sängen Lasse hade fixat farsdag priset åt mig som Ellinore ska ge honom
Senare idag! Kan ju inte springa på stan och vara sjuk ju! Skulle ändå inte klara av det som jag är nu ^^'
Sedan hade han också varit snäll och köpt en dricka åt mig :)
Måste få i mig mycket vätska för febern och för att jag mesta delen ligger ner. Så det var grymt snällt av honom! :)
När jag ätit upp den delen av glassen jag ville ja fick kira ta det sista vilket hon gärna gjorde! :)

Av evelyn dahl - 8 november 2015 01:22

Hade duschat och gick förbi vardags rummet lämnad mina grejer och pappa ropade på mig gick ditt han visade mig en grej och sedan när jag var på väg mot mitt rum igen såg jag något igenom fönstret och det var eld! En stor brasa kan man säga och man såg bitar från elden flyga in i skogen.. För några år sedan bran ett hus nerdanför oss och det var otroligt läskigt och hemsk eftersom han som bodde i huset var en nära vän till familjen.. Jag blev ju grymt rädd och sa till mamma och pappa och båda blev ju oroliga också.. Brasan stod bara några metar från ett växthus, gammalt hönshus och en hundgård.. Nära vägen var det också bara någon meter! så vi blev grymt oroliga pappa sprang iväg där han träffade våran andra granne och han var ofc också rädd att det var något hus som bran..
För vi var alla med om den branden och den kommer aldrig att lämna våra minnen ju!
Men nepp det var en gammal husvagn! En sån kör man till skroten inte eldar man upp den ute i skogen nära hus och en väg där folk går och bilar kör förbi!!! Tur hade det ju regnat idag men ändå saker kunnde gått så fel på bara få sekunder.. Tur så började regna igen efter pappa kommit hem och man såg elden försvinna och man blev mer avslappnad...

Av evelyn dahl - 8 november 2015 01:11

sett 1 snart 2 avsnitt av Hannibal tv serien första säsong!
Och jag gillar den! Den fick mig att må smått illa vissa bitar och redan första episoden började du lära känna karaktärerna riktigt bra! Visst början var lite udda men man fattade till slut vad som hände! mads mikkelsen som spelar Hannibal gör rollen bra! Han gör rollen grymt bra vissar allt som Hannibal är känd för! Men jag gillar tyvärr anthony hopkins bättre som Hannibal i filmen när lamén tystnar! Dock utspelar sig serien udda från filmen! Hannibal i när lamén tystnar är fast och sitter innstäng därför kan han se ut som en gentleman men också vissa hur mycket han vet om dig genom att bara titta på dig.. Han kan vissa de skränade sidorna av sig. Vilket i tv serien går det ej! För då är han ute bland annat folk och måste därför dölja vissa saker! Han är fortfarande otroligt smart och smidig! Men gillar ändå filmen bättre för slutet och att anthony hopkins i rollen skrämmer en då han pratar om just vissa saker man ryser och det känns som han är där framför dig... Vilket jag gillar med filmen :)
I tv serien är han läskig med på sitt eget sett mesta delen bör det nog vara just hur mads mikkelsen ansikte utryck och kropp språk jag små fångar vilket inte är ofta jag gör man kan man spola tillbacka och dubbel kolla saker så kan man se mycket! :)

Av evelyn dahl - 7 november 2015 19:59

Ja då har man börjat se på serier man sett små delar av eller läst mangan och länge velat se anime serien men inte haft tid!
Går framåt och gillet dom verkligen de är serier som får en vara vaken och man är sällan utråkad! ( vad jag tycker) ska föröka se på någon film jag kan skriva om lite här eller börja se hanibal serien.. Inte gjort det en av någon skum anledning :/
Kanske för jag ville komma ifatt men anime serierna jag varit borta från ^^'

Av evelyn dahl - 7 november 2015 19:28

Kira har varit vid mig hela tiden sedan jag vaknade!
Och hon ser så orolig ut också.. Hon ville knappt gå ut på promenad med pappa. Fick titta på henne och be henne gå och när hon kom hem så sprang hon mot mig innan pappa hade torkat henne och så klart hoppar hon upp och lägger sig i sängen en bit från mig.. Frågade mamma var kira varit under dagen och hon hade gått från mitt rum till andra delar i huset och tillbaka till mitt rum igen och la sig ner. Hon är så underbar min tjej<3

Av evelyn dahl - 7 november 2015 04:52

Varit en så där dag.. Febern är nere men känner mig ofta yr och har svårt att gå balansen börjar bli dålig igen.. Kira har varit som en svans efter mig<3
Har varit mörkt de timmar jag varit vaken och mycket dimma.. Ellinore berättade för mig att det hände något i stan någon man som sprang runt och var läskig hörd einte riktigt allt.... Mitt huvud var så tungt och jag kunde inte hjälpa att jag somnade av utmatning.. Smärtorna i leder och mage med huvudverk och feber är inte en så bra blandning och att jag hostar pch spyr gör inte saker bättre.. Kan bara vakna och spy utan anledning och det oroar mamma och pappa.. Självklart är jag rädd också och hatar att vara sjuk vill bli frisk!
När de väll kom hem så vaknade jag till och var lite pigg låg mesta tiden i sängen dock! Var uppe ibland men inte långa stunder. Såg också klart på akatsuki no yona blev väldigt inne i serien favorit karaktärer var faktiskt hak och shin-ah :) mesta delen för de verkar mest intressanta häftiga och roliga! :) det talas om en säsong 2 och längtar verkligen! :)
Mamma fixade toast till kvälls mat och det var gott att få i sig mat! :)
Blev en toast över som jag fixade in i kylskåpet ^^''
En stund efter det skulle jag få upp och jag började hosta och kira la sina tassar på min hand och kollad på mig! Såg att hon ville att jag skulle ligga kvar och vila så jag ska bli frisk.. började gråta och bara kramad om henne.. Vad har jag gjort för att förkänna henne vid min sida vad har jag gjort för att få ha henne som min bästa vän.. Min soulmate! <3
Hon låg vid mig och jag somnade visst vid henne i mina armar.. Vaknade nu vid 02.01 och hon låg bakom mig.. Drack lite vatten och tog mina mediciner och kollar nu på den nya noragami episoden! Ska försöka sova för imorgon kommer Lasse..
Undera hur mycket jag kommer prata med honom känner mig så dum mot alla då jag inte orkar något och har ont hela tiden i kroppen.. :/
Jaja se när jag vaknar och hur min uppdatering blir...

Av evelyn dahl - 6 november 2015 04:20

kolla så söt han är :)
Sov nästan bort hela dagen tur så slapp man nu febern och smärtan i magen.. Kira var den som fick mig att vakna. Hon knuffade så jag fick lite svaga rivmärken utan att hud rev up utan huden bara svullnar lite och blir små röd.. ^^' tror hon är orolig för mig för då jag haltade till vardagsrumet och släppte ut som stod hon vara och tittade på mig i hundgården. När jag la mig igen dröjde det inte för hon börja gny och knuffa på mig med huvudet. Blev att mysa tills jag somnade och vaknade av att pappa kom hem och denna katt satt och stirrade på mig xP gav honom mat och sedan la jag mig igen.. Pappa gav mig en alvedon och jag fick vila igen<3 hoppas jag slipper febern snart den tar lite dö på mig :(
Blev lite anime till kvällen och såg en hel del episoder! Animegogo funkade inte videorna som de skulle så gick in på animefreak och fortsatte se på akatsuki no yona och jag kan säga att jag gillar verkligen hak ;)
Hehe skulle inte tacka nej att ha honom som bodyguard ^^
Från episod 2 till 10 har jag sett ^^' sedan 3 episoder av karneval också de gick så fort då jag började se på animefreak kändes som det bara gick någon minut fast jag kanske såg i flera timmar ^^'
Typiskt mig xP
Fick sedan glass av pappa vilket var super gott och skönt för kroppen blev lite kall och det kändes inte som jag brann längre ^^'

Av evelyn dahl - 5 november 2015 07:36

åh älskade mangan av denna serie fan vad jag älskade den *.*
Och när jag fick reda på att det fanns en anime serie på den tvekade jag inte en sekund att leta reda på den och ofc se på den!
Mangan var så bra ritad och man hade karaktärer man tyckte om! Dock är anime serien lite annorlunda en mangan ^^' fanns delar då jag tappade greppet lite och små skrek hehe xP
Har dock bara sett 1 epiosod en så länge skulle sovit vilket jag inte fick så där länge för kira blev orolig och knuffade på mig med tassarna. Ska föröka sova nu så jag slipper febern iallafall.

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards