lady E

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2015

Nora!

Av evelyn dahl - 10 augusti 2015 02:45

har mått lite Upp och ner idag och åka bil hör mig riktigt illa nu för tiden känns som om näsblod och riktigt åksjukan från nät jag var liten jag trodde jag växte ifrån är kvar i mig :(
Men mamma och pappa berättad inte vart vi skulle så var lite över närvös! Men när vi väll var vid lågpris magasinet satt jag ett tag i bilen för huvudet snurrade för vägen till Nora är väldigt mycket svängar då du åker vid sjön! När vi var klara och åkte in till stan vilket var bar smågran meter från där vi var innan så köpte vi Nora glass Ellinore och jag delade på glassen och den är lika god varje gång jag äter den! <3
Vi gick vår valiga promenad med lite ändringar pga jag behövde gå på toa!
Men först var det kyrkogården och kolla släktingarnas grav! Den första var som valigt dålig fula blommor och behöver tvättas mormor och morfar betalar så mycket pengar för att de ska ta hand om just våra släktingarnas grav och det gör de inte ett dug bra.. Vare sig i Nora eller Grums! Vi kollade också andra släktingars grav som var mer en fin rund minneslund med fina växter och ett träd! Men också plast för folk som vill sätta blommor till de som inte längre är med dom. Denna var vacker! Och fint arbete och väldigt noga med! Minns inte mycket om mina släktingar i Nora. Jag var så liten och var bara där ett få tal gånger om året och då var det nora marknaden eller för glassen eller mormor och morfar på kampingen där! Vi gick denna dag för i våra släktingars hus de bodde i innan de gick bort och de som köpt det har allt fått huset att se ut som ett annat hus ^^'
Kampingen hade byggt upp nya hus du kan hyra.. De hade byggt om affären och samt fixat lås till tovan sedan fixat ute toa till folk som är där och bara badar! Tur för mig och resten av familjen xP
Sedan gick vi vägen vid sjon bland fina hus och båtar och otroligt fin natur! Vi gick inte vid tågstationen som vi brukar kan vara för vi tog en lite omväg och gick den annurolnda!
Men ändå så härligt att vara där! Älskar Nora skulle allt tänka mig att bo där! Liten stad vacker natur och otroligt fint! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelyn dahl - 25 mars 2017 01:28

Omg har jag varit lat idag och nästan sov bort halva dagen xD Okej Det var en hel del jobb för mig under trosdagen och en del av jobben var inte de lättaste att göra och ibland var den jag var med inte samarbetsvillig.. alla funkar inte men tur var ...

Av evelyn dahl - 23 mars 2017 02:27


Då jag är dålig på att ta kort med mobilen nu för tiden får katterna stå för bilderna! Mötet gick bra idag trodde inte det skulle gå så fort eller så bra som det gjorde. Tyvärr var inte försökrings kassan med och Julia hade visst åkt på något aku...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 13:10


Fländörs får stå för bilden XP Ja. Jag är nu rätt frisk och varit ute lite här under helgen! Sett klart på alla 6 säsonger av Fresh Prince of Bel air och slutet var allt super bra gjort! Under lördagen var ju min Tremänning och pappas kusin här! ...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 12:54


Under lördagen då pappas kusin var här så märkte vi att mimmis öra hade läkt! Blev en shock då bölden var helt borta och vi har bara sett den krympa osv. Dock hade hon fått problem med det andra örat. Bilder på då örat var dåligt ligger på min dator ...

Av evelyn dahl - 13 mars 2017 14:08

Ja det var allt ett tag sedan.. Händer inte super mycket i mitt liv. Har faktiskt börjat gå promenader nu för vädret har varit så bra och inte super kallt. Kira har fått lite extra träning med längre promenader och fått spåra lite. Fländörs är öv...

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards