lady E

Alla inlägg under augusti 2014

Av evelyn dahl - 12 augusti 2014 03:24

Somnade vid 9 och sen vaknade jag vid 16.00 var helt borta i början men sen började allt går bra osv.
Sen drog jag mer till stallet och hjälpte emla att bära hö till intello,iko och joy för det fanns inget kvar och ja som ni ser på bilden så fick dom en hel del nu ;)
Sen gick vi till heppe och Emma och så spikade vi upp lindorna de som vi använder och sedan fixade vi så Emmas grimmor fick en hängare för de hängde tillsammans med tränsen osv.
Sen tog vi och borstade och gjorde hästarna fina :)
Och jag hade ju fått rosetter av penny girl och kunde inte låta bli att se heppe i det och så klart fixade jag det gjorde fisk nät som det heter för första gången osv :)
Och så började det ju så klart regna så medan emla fixade så heppe kunde komma in så slängde vi på honom regn täcke en stund innen han fick gå in och så klart fick han av sig täcket och så fortsatte vi efter manen var klar så borstade jag hovarna och krafsade jag dom. Efter det så smörjde jag dom med någon hov kräm som ska göra så hovarna inte spricker osv. Men efter det så fick de gå ut i hagen och få lite mat :)

Av evelyn dahl - 12 augusti 2014 03:15

R.I.P robin Williams som var en otrolig underbar skådespelare och han kommer alltid finnas i allas hjärtan!

Av evelyn dahl - 11 augusti 2014 06:03

Igår nåde jag sko kunde knappt stå huvudet snurrade och alvedon hjälpte inte :(
Sen var ennie, Jerry och Svea här också och jag fick lite saker ennie hade köpt blev glad över det :)
Sen fixade också Lasse daton tyvärr hade jag somnat då han var här kände mig elak men jag mådde verkligen dåligt. Så mamma bokade av min tandläkaren tid idag på grund av att jag mått så här i 3 dagar och dum som jag är så ligger jag inte där jag ska ligga utan jag ger mig upp även om mina ben viker sig så har lite blåmärken och sår här och där på kroppen just nu.
Sen skrev jag men en underbar människa som får mig att fortsätta kämpa även om jag vill ge upp!

Idag!
Ja idag har vi oväder ser ut att bli åska och regn defenetift!
Så jobb med kira blir det verkligen inte ute ska ta fram leksaker som hon kan jobba med osv!
Sen mår jag mycket bättre visst mag. värken är kvar men inte lika stark men mina ben är starka för tillfellet! Och mitt huvud snurrar inte eller något sådant. Så tog ut hundarna en snabbis och såg till att pappa fick vila och sen var jag rädd att åskan skulle vara över oss då han skulle hut osv.

Av evelyn dahl - 10 augusti 2014 00:58

Ja idag mådde jag vetkligen inge bra när jag vaknade spydde jag nästan sen så snurrade hella mitt huvud kändes som jag skulle svimma nät som helst. Sen till kvällen kände jag mig bättre mamma köpte pizza så jag fick i mig mat osv. Sen så har något hänt med mammas dator, den hittar inte längre vårar internat då senare sen idag ska vi göra en om start på daton. Så klart har vi tömt alla över på USB för att vi inte ska bli av med något viktigt!
Sen träningen med kira fick Ellinore göra efter som jag varit så sjuk idag så jag ja nästan åkte till sjukhuset.
Men det gick bra och tycker att de andra i familjen bör träna henne oftare med henne för lite problem hade hon att få kira hoppa eller ligga/sitta och annat.

Ja.

Av evelyn dahl - 8 augusti 2014 06:50

Typiskt mig att se på yaoi på morgonen för att jag inte kan sova :(
Eller ja jag börjar känna mig trött så kommer nog snart sova!

Av evelyn dahl - 7 augusti 2014 23:44

Ja idag blev det samma tur förutom att jag gick istället ska nu gå med henne på asfalten lite olika vägar så hon vänjer sig vid bilar och annat.
Och sen hoppas jag ju på att hon kan vara tillsammans med andra hundar och kunna leka och busa! Men nu måste jag försöka att få henne gå fint och inte bry sig om kor/hästar/bilar/människor/katter och massa annat. Idag var det bara 2 croissant som var läskiga med de körde inte långsamt och tog ingen respekt och nyfikna de var efter oss hella tiden typ och åka förbi i värdens fart skulle de med! Men i alla fall var korna inte lika läskiga hon små smög ju och svansen var nere men ja hon vägrade inte att gå eller något sådant! Och hon blev mycket nyfiken på massa små söta koppar orm bebisar :')
Sen fick hon bada en stund igen.
Och så klart så små drog hon lite på hem vägen.. Men mesta delen så höll jag henne bara med en arm pga min andra arm gör jätte ont fö ratta tvärnitar kira gjorde igår :/
Men i morgon ska pappa följa med mig och du ska vi nog gå till buss kuren och tillbaka för ja det blir mer asfalt och övningar den vägen.

Av evelyn dahl - 6 augusti 2014 19:56

Idag var hon riktigt svår att ha reda på.
I början drog hon som fan sen var det helt plötsligt något som var läskigt så bröt tvärnit och så var typ hella turen. Så kan säga att min arm gör jävligt ont just nu.
Sen mötte jag en tjej med två hundar och ja de hon gick på ena sidan av vägen och hundarna på andra.. Riktigt bra om det kommer en bli liksom..
Men de hundarna började skälla och liksom skulle till kira med hon vägrade att gå aldrig hänt förut antingen bryr hon sig inte eller ska fram ovh leka aldrig sett Henne liksom vägra gå..
Men lyckades i alla fall få i väg henne där i från och ja då kom nästa hinder kor! Det var visst väldigt läskiga och maskinen också. Så fick lägga ner cykeln och gå fram och tillbaka och stanna så hon tittade och lärde sig att de är inte farliga!
Och ja sen cyklade jag mot grusgropen och där finns det ju rinnande vatten och gissa vem som blev glad tänkte liksom hon är nog törstig. Men han knappt reagera så hade jag tappat kopplet och någon gick som en galning i vattnet och var lycklig!
Sen så var det samma problem med korna och traktorn på hemvägen och sen tog en viss familj inte respekt ne kör rakt ut och kör så nära som möjligt!
Och så sitter andra halv fulla på gård och skriker. Så kira inte ville göra något annat en springa fortare så då blev men dragen i stället. Men hon lugnade ner sig efter en stund.. Har verkligen mycket att jobba med känner jag :/

Ovido - Quiz & Flashcards