lady E

Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av evelyn dahl - 24 augusti 2014 12:29

Ja jag lyckades i alla fall få det lugnare men jag har nu 2 dagar kvar av kompis förbud... Ja där gick stallet i 2 dagar.. Försökt få henne släppa iväg mig men får inte hå ditt för en på tisdag känner mig duktig :/
Och Imorgon är det också Örebro vi ska kanske till Ikea köpa ny säng lampa och annat till mig.. Konstigt nog kan jag säga..efter som vi bråkar... i alla fall pappa och jag är sams och vi satt ute till 03.45 blixten och åskan gick och vi var vakna ifall mamma skulle behöva åka till sjukhus hon åt något hon inte skulle äta. Sen så var det också ifall ett träd skulle ramla eller strömmen skulle gå.
Och det skumma var att blixten var blå.
Satt och pratade hästar med pappa och läste många böker om hästar och hur du utväxlar dig med hästar. Och fick också mycket tips av pappa hur han höll på med sina hästar. Men
Fick reda på att markövningar är mycket viktigare en att sitta i sadeln uner en lektion. Och öva balans ska du i början med att inte ha tyglar och sen när man gjort det ett par gånger så skulle man testa utan stigbyglar skulle dock fortfarande vara longering osv. Alltså kan vi bara ta en häst i taget och den andra vara kvar för sitter i sadeln den andra håller i longskerings linan.
Sen så diskuterade vi att öva transport är väldigt viktigt för hen häst det ska häradet hest 1/2 gånger i månaden och då ska också förarna stängas och hästen ska ha den utrustningen också. Sen att det är nyttigt för en hösten att få ett äpple eller morot 1 gång om dagen.
Och att leka med hästen är väldigt viktigt sen så föröker jag hitta och föröka öva bort problem vi har.
Typ när de krafsar med hovarna så de inte står still då du ska upp i sadeln eller då du ska ge dom mat eller att heppe hella tiden ska äta eller dricka när vi är ute och rider.. :/
Jaja dagen blir att sitta i mitt rum och leka med min mobil som mamma inte tagit en..

Ovido - Quiz & Flashcards