lady E

Alla inlägg under december 2015

Av evelyn dahl - 1 december 2015 03:44

första december och längtar att se Felix recenserar julkalender nästan varje dag under december *.*
Har inte gillar de senaste julkalendrarna som gått de senaste åren och tror det finns fler som tycker samma sak! Finns allt en del skumma och dåliga julkalendrar men också bra och spänade! Felix brukar recensera julkalendrar som är udda den han recenserade föra året va när karusellerna sover den var allt skum med många saker som inte blev förklarade! XD
Sett igeom alla 24 youtube videor ett antal gånger och är lika bra varje gång man ser dom! Felix får en skratta och påpekar mycket om den och längtar att se och höra vad han har att ge dessa 24 dagar! :)
Sedan Chikensmoothie som har julkalender! *.* ska så föröka fixa djur varje dag detta år!! Varje år fixade chickansmoothie en julkalender som du kan adoptera djur i 24 dagar och du kan få så fina och udda djur och du vet ofta inte vad du får! :)
Vanligtvis så adopterar du djur 1 gång i månaden vilket kan ändras beroende på om det är halloween eller linkande! De fixar små event man kan delta i och få extra djur som är Svåra att få med mera men julen gillar bäst på chickansmoothie för du kan då så vackra djur och det är ett så mysigt ställe! :')
Sesan alla överraskningar! :)

Av evelyn dahl - 1 december 2015 03:21

han är ibland över mysig denna katt!
Roliga var att han var hos ellinore men gick till mig och la sig xD
Och där låg han och vägrade lämna min sida :')
Han är så mjuk och söt så man kan inte annat en låta honom sova och vara mysig :')
Gillar faktiskt hur han är nu visst han har alltid varit go och mysig men inte att han går och lägger sig på mig eller brevid mig :')
Önskar dock han vissade hur söt han är då man tog kort på honom xD och jag låg inte så bekvämt i soffan heller xD
Och fländör låg så dumt så man kunnde inte flytta på sig xp

Av evelyn dahl - 1 december 2015 03:14

vädret var så fint så tog kira med mig på en promenad! Hon var så grymt snäll idag alltså! Tänkte jag går asfalten det blir bra och ångrade mig då jag kommit en bit xD
Is över hela vägen vissa ställen hård och inte halkig is andra ställen blöt och as grymt hal is! Kira drog som tur var inte en ända gång under den här promenaden och ändå möte vi folk och hade en postbil som stannade framför oss och bakom på 3 olika ställen ^^' tog lite kort vid Gärdet och hoppade runt lite med henne :')
På vägen hem gick det bättre och halkade inte en ända gång då! Baken vid hagarna en bit från mig var värst kira halkade lite på vägen just där då vi gick hem ^^' när vi gått en bit så fick hon gå lös sista biten och hon gick fin fint! Blev en del beröm och godis för denna tjej!<3
Då vi kom hem bad jag henne sitta på infarten till oss medan jag tog posten och hon satt där och små tittade på mig innan vi små sprang tillsammans in :)
Blev lite bus i hungården de 2 gånger man fick gå ut för bajspåsarna tog slut då man hade nästan fått upp alla vid staketet.. Hon rullade sig i sömn och jagade stackars Mimmi en kort stund innan hon hoppade upp på stegen sa så klart till att det inte var okej och sedan då vi var inne sov hon på mitt knä eller vid minna fötter!<3
Då pappa kom hem hade de fått mat och blev en mörk promenad men ja kira fick ändå gå lös och hon var så duktig pappa gav henne grymt mycket beröm och jag var bara så stolt! Hon sprang inte i från oss ändå såg vi rådjur på vägen och det var mörkt folk hade varit uppe där och gått och mera men hon lämnade inte min sida åh denna hund :')
Känns som jag skriver det varje dag men är så stolt över henne och hon förbluffar mig så mycket!
Kan säga att hon sover allt gott nu till kvällen vilket hon förkännar!<3

Av evelyn dahl - 1 december 2015 03:00

de tar visst en paus nu under jul och början av 2016! Blev faktiskt glad över det tyckte säsongen var kort och vill verkligen se mer av The Walking dead för den blir aldrig tråkig nu för tiden händer nya saker hela tiden och man vill se sina favorit karaktärer klara sig igenom Gud vet vad helvete som kommer under säsongernas gång! ;P

Av evelyn dahl - 1 december 2015 01:27

måndag! Vaknade grymt tidigt under dagen!! 10.04 tror jag kockan var blev typ bara va!!? Då man kollade mobilen! Ellinore var hemma för hon var sjuk så varit lite sköterska åt henne! Hoppas hon gör samma sak mot mig nästa gång jag är sjuk!
Blev att äta räster från igår och sitta och kolla mer på sweden Horse show som var i Storholm.. Var allt kul att se resten av hoppning satt där och var ricktigt taggad kollade former på hästen och irländaren fan vad snabb och smidig han var under hoppningen såg ut som hans häst flög över de flesta hinderna! Lite roligt att se honom sedan få så mycket vid pris utdelningen att det ser ut som han tänker hur ska jag styra kan någon ta de ge grejerna. Otroligt fin häst och under bara hopp! :')
Sedan var ju john whitaker och han gjorde allt bra för sig må jag säga då jag hörde hans namn så satt jag nästan frame vid tv! Åh vackra hästar men tyvärr rev han här och där och hade också vältomkull med sin häst! Men tur var de okej och han körde ändå hoppningen med fina svänger och gjorde fin fint för sig! 60 år och kör 150cm hinder i hoppning och pigga hästar är allt inte dåligt! :D
Kollade lite på dressyr med och det var allt fina hästar med där! Kollade så mycket på musklerna!
Underbara rörelser och visning hur fina hästar kan vara! men inte riktigt för mig vill tyvärr ha lite mer lång hals på hästen och dressyrhästar skruttiga trav ser ibland riktigt svår att sitta i och lite obekväm. Aldrig testa så vet ju inte men nja inget för mig! Sverige gjorde dock bra för sig i dressyren! Kollade igeom ungefär 1 timme på det innan den dampade och vi kollade istället på körning! Var en del hankar där med att se hur de styr och allt! Måste allt vara svårt! ^^'
Missade en hel del då jag fixade brasan till kvällen och hjälpte mamma med varorna!
Kira var också lite busig till morgonen och varit vid en hela dagen lite gulligt är det allt hon springer efter mig var jag en Går xD
Tequila hade tagit upp halva sängen då man vaknade och hade nästan inge täcke på sig heller pga henne..
Hade också snöat under natten så kira var allt glad och skuttade runt i hundgården!

Av evelyn dahl - 1 december 2015 01:09

fick medelande av Julia att mango fått springa till de gröna ängarna idag vilket var synd för han var verkligen en riktigt fin häst! Var smått rädd första gången jag såg honom för var mer van vid små D-ponnys och hade inte ridit på många år och så kom denna stora häst! Räddslan försvann då man såg hur snäll och mysig han var och han gjorde inte en flyga för när då man var vid honom! En riktigt fin häst och jag kommer sakna att se dig med liljon i hagen busa eller bara stå otroligt vackert! <3
Vila i frid mango!

Ovido - Quiz & Flashcards