lady E

Alla inlägg den 3 december 2015

Av evelyn dahl - 3 december 2015 15:48

vaknade vid 10.01 och åt lite frukost innan man somnade igen och vaknade sedan vid 13.04 ^^'
Blev en kort promenad med kira i kampdalen och sedan hämta posten innan man gick in och ut i hungården och tog hand om saker.. Dagen har varit seg och inte mycket har hänt..
Solen var frame idag och snön var borta blåste och spö regnade under natten så jag hade lite svårt att sova ^^'
Också börjat se en ny anime serie som riktigt bran älskar hur den är ritad! Den är otroligt vacker och har rätt bra karaktärer av det lilla jag sett :) bra story även om en av huvudkaraktärerna är lite läskig/knäpp så är den riktigt bra!
Gillar rösterna och hur bra allt ät gjort och man lär sig en del om skelett och annat och ja huvudkaraktären är beroende av skelett xP
Tänkte att den skulle vara lik bones men denna var nog steget värre då tjejen är beroende av dom samlar på olika skelett men ja hon hjälper polisen pch annat med mord och han en bra kompis vid sin sida även om hon inte uppskattar honom som
Hon borde ;)

Av evelyn dahl - 3 december 2015 03:08

mamma var på julbord med jobbet så pappa och jag åkte iväg ner till stan för att köpa pizza! :)
Var mysigt att vänta inte mycket folk så fick inge panik såg dock skum ut då man stod och studerade tavlor av olika fotografer och konstnärer mer vanligt att de står folk och tittar från höger till vänster på ett museum eller utställning inte vid en pizzeria xD
Men det var bara så vackra tavlor! *.*
Sedan hemma fick man för sig att städa och hittade mina ridbyxor som satt otroligt bra! Blev typ va fan har de krympt!?
Behövde skärp för att de skulle sitta uppe men nu satt de bra visst lite stora var de men ändå behöver inget skärp! *.*
Kännde mig så lycklig! För var jobbift då de var dör stora och skärpet lämnade märken på magen :/
Hängde också upp tränset och ska kanske smörja det imorgon då jag ska smöra kiras läder koppel!
Sedan hade man mysigt vid brasan innan det var att lägga sig i sängen och fixa lite bilder är dåligt på att fixa bilder nu för tiden faktiskt men mår bättre och vill därför ut och göra mer som då jag mådde skit och kroppen inte orkade något så blev det ju att fixa bilder hela dagen xP

Av evelyn dahl - 3 december 2015 02:59

( sorry för stavfel och annat i inlägget!)

Blev att hämta posten och kira var som valigt med mig :)
Var inte mycket i brevlådan och sedan då man kollade klockan tänkte jag att jag kan ju gå på en promenad med henne! Blev att gå in lämna posten hämta bärväskan och godis och så klart reflekser! Satte på ett reflekser halsband på kira men hade annat med mig i fickorna ifall det skulle bli mörkt! När det var klar var det ut på promenad!
Var grusat men ändå riktigt halt på vägen kira gick fin fint och drog inte en ända gång! Luktade lite här och där och jag små drog löst i kopplet ocj bad henne komma och duktig som hon är så kom hon och fick belöning :')
Blev att gå försiktigt och kira halkade faktiskt lite vid en uppförsbacke. Sedan blev man förbannad stod ovanför hagen där intello går och hör en bil kommer från där jag bor i full fart jag står som tur var vid en infart och ser kira bli närvös fokuserar ofc på henne och försöker få henne lungn men hon är troligt vis rädd och ställer sig smått på tvären och skaka och ställer mig ytters mot vägen för att få in henne då bilen åker i full fart förbi mig och tar ingen respekt! Kännde hur nära den var min rygg! Var bara så förbannand men satte mig på knä och lugnade kira istället klappade henne och sa att hon var duktig! Det som hände förra vintern sitter kvar en och jag ska föröka jobba bort den där super rädslan för bilar respekt ska hon ha för dom men att hon ska behöva skaka och vara rädd för dom är nog inte bra! Då hon väl fått upp svansen och jag ser att hon kollar av får hon lite godis och vi fortsätter.. Hon var lika duktig som alltid och gick till heinz gammal mat förråd. heinz var en gammal man som vi både granne med och mamma tog hand om. Det var han som ägde pila den första hunden jag faktiskt tränade med! Hon var en gammal fin smålandsstövare som var super duktig på att jaga hare och mindre djur. Tyvärr så är de båda borta nu men minnen kommer alltid finnas vid mig! Blev att stå där ett tag för kira var små osäker svansen var låg och hon kollade omkring.. Kom en bil som åkte långsamt förbi och kira var lugn denna gång blev att ge henne belöning och sedan gå hemåt! Körde lite spring stanna spring stanna med långt koppel och hon blev smått busig av det! ^^
Var iallafall lätt att lungan ner henne! Vägen hem var lungt träffade lite folk som hämtade post och som
Skulle åka iväg och kira vandrade fint förbi även om hon vände sig om till och från och kollad på dom. Blev sedan att en samma jävla vita bil kom
I full fart och jag knuffade ner kira i diket och blängde på killen i bilen såm körde as nära kanten jag stod vid.. Respekt var det i högsta grad -.-
Kira blev inte lika rädd denna gång utan undrade nog varför jag knuffade ner henne i ett dike.. Berömde henne och gick vidare på vägen hem fick hon gå en kortare sträka lös till vårat hus men tog lite kort på henne innan vi kom hem! Hon gick brevid mig hela vägen och fick mycket beröm för hur duktig hon var! Och även om hon var rädd på vissa ställen och bråkade gjorde hon ändå ett bra jobb!
Kvälls promenaden blev sen för mamma skulle på julbord och pappa fixade ved så när man gick med hundarna var det allt svart ute och dimma för det började regna under dagen! Kira fick något ryck och släppte bollen började springa pch sakällde hade lite svårt att få stop på henne för isen under snön men lykades få ett gräpp med benen då grus kom. Pappa och jag fattade inte vad hon såg för vi hörde inget och såg inga språ då vi fortsatte vägen upp kira drog en del och hade ragg uppe vi bestämde oss faktiskt för att vända då tequila också började resa ragg.. Kira lugnade ner sig på vägen hem och gick fint igen funderade verkligen på vad det var som gjorde att de reste ragg.. Men kanske bäst att inte veta ändå! ^^'

Av evelyn dahl - 3 december 2015 02:08

vet att nästa år måste jag köpa en ny!
Men gillar den jag har!!
Och idag fick den faktiskt åka iväg med Lasse och han ska sy dit det nya bandet jag köpte för flera månader sedan!! Tror det var början av sommaren.. Lasse var här en sväng och pratade och då sa han att han skulle sy! Han hade varit till Örebro och köpt saker till fländörs julklapp! Ett stött rosett halsband! Ska försöka ta lite bilder på honom i det :')
Men tog ändå och frågade om han kunnde sy min ridhjälm med. Vilket han kunnde jag blev så klart glad även om jag vet att jag kommer behöva skaffa ny pga nya lagen om ridhjälm som kommer nästa år.. :/
Är inte så där inne i de nya hjälmarna och denna köpte jag av en kompis och vet att den är gammal men gillar den ändå! Och jag är ingen tävlings person heller utan vill bara rida för att det är kul för att få en ny vän att jobba med binda ett band och bli nära vänner med typ som kira och jag gör.. Så jag bryr mig inte mycket om kläder och det ända som gick sönder på min ridhjälm var bandet och hur det började att gå sönder fattar jag inte heller använde det knappt under september och oktober kanske Max 8/9 gånger om jag räknar med då jag såg det var trasigt hos Julia..
Men men annars är min hjälm hel och funkar fatastiskt och den har parfekt form för mitt huvud och siter super bra inte för löst och inte för hårt!! Och ja jag har provat ett antal andra hjälmar i olika modeller men inte tyckt om dom. För form, material eller hur de är byggda! Så länge jag inte hittar en som är lika bra som den jag har så kommer jag nog inte skaffa någon ny och vet fler som tycker samma sak som jag. Men håller allt tummarna på att den snart kommer hem igen! :)

Ovido - Quiz & Flashcards