lady E

Alla inlägg den 12 december 2015

Av evelyn dahl - 12 december 2015 04:18

( sorry för stavfel och annat i inlägget)


kira fick gå på en extra promenad idag efter jag vaknat och huvudet inte känndes tungt!
Vaknade vid 12.59 och låg i sägen en stund innan jag gick upp för att ta mat reste mig nog för fort och ramlad emot väggen på golvet. Kira kom springandes och kollade mig och sa att jag var okej för blåmärken har ju ingen dött av! Efter jag ätit så var det ut ville inte vara hemma för ett anntal anledningar! Och vädret var rätt okej inge rengn inga vindar uren bara moln och lite kyla! Fixade reflekser och la dom i min väska samt med vatten och godis till kira! Blev lite träning på Gärdet och bus leriga skor och byxor hade man allt jupp! Kira gick fint och brydde sig inte om folk som gick förbi eller bilarna! Dock hoppade hon till då några hästar bråkade för det small rätt bra! Gick till första hagen vid bondgården innan jag vände och gick hemåt! Blev en paus igen med bus och träning på Gärdet då med för att arbeta henne lite och hon var allt glad för det med!
På vägen hem fick hon gå lös en bit innan jag kopplade henne och gick in på gårn! Mesta delen för Ellinore var ute och höll på var rädd att hon skulle sprungit över vägen och någon bil kommit! Har alltid kopplet fixat så det är som halsband och koppel i ett då hon går lös annars men idag la jag bara kopplet på hennes rygg och hon gick brevid mig så då något hände var kopplet redan på och lätt att ta tag i bara kolla sitta bilden!
Väll hema blev det godis ocj mycket beröm! Över hur duktig hon var och bråkade inte en gång ige dra då hon inte skulle ner i diket och göra behov och inga morra eller skälla på någon!
Inge ställa sig på tvären eller liknade åh som denna hund är underbar!<3
Men borde nog tacka de bilar som körde fint förbi oss och tog respekt!
Jag håller mig så nära kanten jag kan och finns det en mötesfika eller infart går jag in där och väntar till bilen åkt i valiga fall men var mitt i skogen och ingen infart då de flesta bilarna kom och även om kira bara gick normalt och brydde sig inte körde de ändå lungt förbi oss! :D

Av evelyn dahl - 12 december 2015 04:03

( sorry för stavfel och annat i inlägget)

blev en hamburgare och lite potatis till kvällen då man låg med smärtor i magen! Gjorde iallafall det bästa av att inte orka röra super mycket på mig genom att se på anime! ;')
Läste lite manga på mobilen med bara för det kommit nya kapitel på favorit markerade serie!
Kira var grymt orolig över mig som valig hon såg väll hur jag bet tag i läppen då smärtan var som värst! Tur hjälpte mina smärtstillande tabletter som de skulle för en gångs skull!!
Har fortfarande smått ont men klarar att gå och stå själv även om kira är brevid mig beredd att vara ett stöd <3
Fixade också hem lite musik igen xD
Blev en del efter någon timme allt! :)
Blev också att prata lite med pappa om den nya star was filmen! okej jag är ej stort super fan av star was jag gillar serien för den är en rätt bra film serie! den är gjord för sin tid karaktärerna, ljud och mera bilder får en att gilla den! Men som alla serier finns det också de filmer man önskar inte hade gjorts men ja man får väll glädja sig åt de bra filmerna eller delarna! Sedna är jag mer ett film fan! Dock till mer skräck action, fantasy och mer inge romans eller liknade inte varit min still tyckt de varit tråkiga och sega!
Men men pratade om vem som kunnde vara den nya skurken from the dark side!!! Och har många olika gissningar jag ej delar med mig för de som ej sett star wars och det finns ett antal videor om det på youtube om det!
Fixat få bilder och med få menar jag 7 bilder!! Behöver föröka fixa fler om dagarna!
Ska föröka sova också så ses imorgon om jag inte somnar innan jag Hinner uppdatera här!

Ovido - Quiz & Flashcards