lady E

Alla inlägg under december 2015

Av evelyn dahl - 17 december 2015 02:58

vaknade lite tidigare idag igen!!
Blir sur då jag vaknar tidigt då jag ska någon stans! Annars kan jag allt vakna tidigt! Mormor körde iallafall mig till sjukhuset där vi fick en parkerings lapp grattis av rn snäll man som bara varit inne och köpt medicn troligtvis ^^' blev att hå upp till habb och vänta. Pratade om olika saker innan jag gick iväg och hon fick vänta. Slutade tidigare en valigt så hon väntade inte länge! :)
På vägen ner träffade vi släktingar till Ennie och Emil då de har annan pappa en mig. Blev kort pratstund innan vi träffade mamma och mormor åkte hem. För mig och mamma blev det maxi där vi träffade vad som kändes 50000 personer mamma kände och pratade med.. Inte ens att kolla och läsa Småt om böker för att fördriva tiden funkade inte.. Dock kollade en del på mig såg kanske skum ut då jag stod och läste baksidan på nästan alla böker i hyllorna ^^' eller att de hörde Olivers röst genom mina hörlurar för kan allt lyssna på hög volym då bring me the horizon är på ;) då mamma äntligen var klar med att prata med folk så kunde vi äntligen fixa maten till kvällen och sedan fixa mat åt Mimmi!
Väll hemma så hade inte mycket hänt ingen av katterna/ hundarna hade fått mat utan jag fick ge dom.. Var smått sur och la mig i sägen efter att hundarna fått mat. När pappa kom hem var det ut med hundarna på deras promenad.
När vi kom hem så tvättade jag kiras öron och sedan var fländörs mys sjuk! <3
Efter maten så hade kira äntlig slutat vara sur på mig och vi såg lite på youtube tillsammans och hade mysig!
Pappa berättade och frågade lite saker om hundar för han hade sett en schäfer med svansen mellan benen och jag svarade att den nog var osäker eller rädd! Kira har ibland svansen mellan benen då vi går på nya ställen för det är nytt och hon är osäker på området! Hundar kan vara osäker på andra djur eller människor med dock inte hänt ofta med kira.
Såg lite på trailers på Apple tv innan jag gick in på mitt rum igen och började läsa mes musik i öronen.. Då min mp5 dog för batteriet var slut insåg jag vad klockan var hehe^^'
Lever allt in i böckerna jag läser så jag inte ens håller koll på tiden!
Fixade klart ett album med bilder med! Sedan så håller jag nu på med ett nytt album! Går rätt bra med bild fixandet just nu vilket känns skönt! :)
För har ju allt en del album xD

Av evelyn dahl - 16 december 2015 20:59

kollade in dessa trailers och blev bara vill så se den!!

Så tänkte kan dela med mig av dom skräck films trailerna som lykades få mitt intresse!

(äger ingen av videorna!)

Av evelyn dahl - 16 december 2015 03:46

Vaknade tidigare en valigt och låg bara i sängen med panik. Vågade inte kolla klockan och förökte somna om även om det var svårt.. När mamma och Ellinore kom hem var det upp och byta om allt var klart för att åka till habb.. Satt i min egen värd med musik i öronen ville inte prata ville bara var där i min värd där jag önskar jag alltid kunnde stanna..
Innan vi åkte till habb skulle vi till lager 157 hittade en tröja med en skelett hjort på men gillade inte insidan av tröjan är väldigt känslig nät det gäller kläder osv.. Inget får vara hårt eller trångt klarar inte av det uh...
Väll då vi kom till habb fick vi vänta att anmäla oss för ingen var vid disken.. Gick dock snabbt då det väll kom någon. Satt och läste medan jag väntade på att gå till Maria läste 6 sidor ungefär.. Pratade en del om allt som hade hänt under veckan.. Pratade om både dåliga och bra nyheter och det som hänt.. Förklarade om hur jag bröt ihop igår och hur dåligt jag börjat må efter det.. Blev en lång diskussion om det innan tiden var slut.. Blir lite vila och sedan iväg igen den 29 december..
På vägen hem ville jag inte prata med någon.. Orkade inte lägga ner någon av min Enegi på det stängde av allt omkring mig förutom min musik.. Höra rösterna från de band som räddar så många liv varje dag!
Deras musik deras röster allt är bara underbart jag kan glömma bort tid och allt då jag lyssnar på dom!
När jag kom hem stängde jag dörren till mitt rum och la mig i min säng var så trött och mådde skit.. Gick ut och hämtade mat och in i mitt rum
Igen.. Såg ett avsnitt walking dead med pappa efter att man duschat. Var ett bra avsnitt även om man var sur på vissa karaktärer och glad på andra! När det var slut såg man på as vs evil dead bra episod gillade den verkligen! :)
Imorgon är det habb i Karlskoga..
Se hur det kommer gå och hur jag mår i morgon..

Av evelyn dahl - 15 december 2015 22:27

Fin killen kommer nu få sova hella kvällarna hos mig nu för han varit dum och gjort saker han inte ska göra!
Ingen är super glad på honom över det så för att han ska låta bli att göra det igen så får han sova hos mig! Han brukar gå någon gång på natten för han gillar att sova i hallen eller liknade..
Sedan har han också fått en del sår här och där och han hatar då man försöker kolla på det och jag vill ju smörja det med aluevera vilket han hatar.. Han må hata mig och jag må ha rivsår men bakterier kommer ha svårt att ta sig in i hans sår!
Min fina kille bara hoppas att du slipper mer sår!

Av evelyn dahl - 15 december 2015 22:14

inte nog med att den dampar på laddaren då jag kommer över 80% i batteri Och går in på appar jag inte vill att den gör eller försöker logga in sig själv då den är låst.. eller att tangentborden halft fungerar och nu batteriet! Inte ens gått 1 min mellan bilderna de togs 1/2 sekunder efter varandra från då jag fick 2 meddelanden om att batteriet var under 20% och sedan efter det under 10% hinner bara sätta i laddaren och har 57% ljusstyrkan är på det lägsta för använde Apple tv nyss och såg på the walking dead och vill därför inte slösa på batteriet då vi ser!
För det kopplar ifrån då den låser sig.

Av evelyn dahl - 15 december 2015 01:20

vaknad och släppte ut hundarna vattnade blommor fixad enat åt mig såg lite på youtube på Apple tv.
Kira fick en kort promenad med träning ute på gräsmattan innam jag hämtade posten.. Kom sedan på att jag skulle startade tvätt maskinen och tvätta vitt.. slängde ut gammal mat ur kylskåpet så det fanns plats för nytt! Kollade klockan och så att mimmi skulle ha mat. Fixade också iordning kira och tequilas mat innan jag tog in hinken där vi slänger det som blir kvar i brasan.. Hade en ångest tackan och testarn av kvällen var man i sitt rum och läste manga eller såg på ett avsnitt av the wlaking dead..
Och har tyvärr inge bilder för min mobil låg i mitt rum och kameran dog då jag var ute och fotade/tränade med kira.

Av evelyn dahl - 15 december 2015 01:13

inte mycket hände under dagen utan jag satt mesta delen i min egen värd kollade på anime läste manga fixade bilder kira fick vila från träning för vaknade sent och hade lite ont i magen.. Lasse kom med filmer innan han åkte till Norge.. Pratade lite med mamma, pappa och min systers kille i köket och sedan satt man i vardagsrumet med fländörs i ens famn och kira vid fötterna medan pappa och jag såg på the wlaking dead! Ut med hundarna som valigt gick fint och var grymt duktiga och in igen i sitt rum och läsa manga..
Seg söndag då inte mycket hände så därför hade jag inte mycket att uppdatera om!

[Bild]

Av evelyn dahl - 15 december 2015 01:06

fixar lite bilder från sommaren och hon är allt fin!
Min lilla boll galna hund!<3
Att se hennes glädje i bilderna får mig alltid att le!

Ovido - Quiz & Flashcards