lady E

Alla inlägg under december 2015

Av evelyn dahl - 11 december 2015 02:35

senaste videon jag fixade upp på youtube!

går inte att besvriva vad kira betyder för mig!<3

Av evelyn dahl - 11 december 2015 02:31

lite bilder på Ozzy, simben och den nya hästen de skaffat sig!

Av evelyn dahl - 11 december 2015 02:27

( sorry för seg uppdatering och för stav fel och annat i inlägget)

Vaknade vid 12 och hörd tjut det blåser ute tänkte fan kojan men den hade faktiskt klarat sig värmde pizzan som blev kvar och började fixa bilder och lyssna på musik. Efter det kom
Jag på pisten så blev att klä på sig och ut i stormen kallt blött och blåsigt uh var glad att jag slapp vara ute så länge. Kojan var dock kvar och spändbandet satt stenhårt! Väll inna la jag mig i sägen och läste lite manga dom had enslingen kommit ut innan mamma och ellinore kom hem.. Fixade brasan och gav Mimmi mat innan pappa och jag gick med hundarna i allt små sprang vid vissa ställen för träden var smala och inte så säkra! Fick också en gren i huvudet som blåste av något träd tur var det en smal gran gren jag faktiskt knappt märkte! Kira snubblade på vissa ställen på vägen då de har gått upp här och där och finns små sprickor. Hittade också hungådis och mer cigarett fimpar på vägen.. Var att se till att hundarna inte skulle föröka äta eller lukta på dom.. Det som var mest tur var väll att regnet slutade då vi gick ut med hundarna!
Kan säga allt in och satte mig vid brasan för att bli varm xP
Maten var falukorv och potatis ocj åt en gel den av det med! Och efter det tog man också glass xP
Gillar att sitta där med ett glass paket och äta ut sedan då jag tröttnar lämna det i frysen igen! :3
Kiras öron gjorde jag också rent idag vilket hon inte var super glad över men nu kommer hon kanske sluta klia sig där ett tag! Ska ta klorna imorgon och hoppas det går bättre en förra gången då hon var lite het över belöningen efter varje tass ^^'
Och fländörs ja han sov en del i mitt knä idag kommer kanske börja kalla honom knä katt xP

Av evelyn dahl - 11 december 2015 02:10

Av evelyn dahl - 11 december 2015 02:05

( sorry för dålig uppdatering och för stavfel och mera i inlägget!)

blev att åka till sjukhuset vara där en stund.. Mormor körde ditt mig och väntade också tills jag var klar och Ellinore förökte med skumt nog tror det var för att göra mormor sällskap.. Väll hemma var det att gr alla husdjuren mat och sedan springa ut med dom.. Såg nya spår vid damen efter älgen pappa pratat om han sett några gånger vid damen.. Skogen runt okring där är ju små granar och annat och en bit ut vid högersidan av dammen sitter faktiskt en saltsten på ett avsågat träd så det är rätt ofta man träffar på dom där ^^'
Vädret var sol och vackert inte så klart inge regn bara sol! *.*
Lite tragiskt var det ju att jag sov typ igenom hella dagen xP
Såg också att min kojas vägg gått upp mer och fick smått panik men hade rätt i att det var pappas grejer i kojen som tryckte mot väggen så den åkte upp mer! Då pappa kom hem gav i oss upp och tog spändband för att få upp väggen och plankor för att hjälpa att flytta taket jag stod och spände tills jag inte orkade själv så pappa fick kliva ner från stegen och spänna lite till sedan släppte vi det ena spändbandet för att spänna om det och höja det lite på väggen så det lättare skulle lyftas in! Vi fick dock ge oss för ett spändband gick sönder och det började bli kalt och blåsa! Väll inne värmd what mig vid brasan och var sur på mamma och Ellinore som kunnde åkt och fixat mat då mitt kort låg frame!! Men nepp ligga vid tv och mobilerna var bättre! -.-
Pappa och jag gjorde saker och var grymt hungriga och de satt inne vid deras jävla mobiler!!
Håller på med min mesta delen av natten då jag stressar igeom Gud vet allt.. På dagen kan jag plocka upp den ta ett kort sedan ber i fikan ibland ligger den bara i mitt rum hela dagen! Klarar mig fint utan den..
La mig och myste med kira och fländörs och var glada att ha mig inne i värmen och kira som jag fick gå in med då mamma släppte ut henne utan något mitt i mörkret vid en trasig vägg på kojan blev smått rädd då hon sprang vid den och det klankade!
Vad tänkte hon ens med där!! Kunnde gått så fel så fort så kira kanske varit död hon såg ju och hörde ju att vi höll på med väggen för fan!! -.-'
Fick iallafall vila och både armar och händer sved efter att dragande och knuffande på kojan,. Åt allt ut en halv pizza själv då mamma och pappa kom hem igen! Brukar äta mindre en hälften av pizzan och resten går till morgondagen men fan vad hungrig jag var! :>
Och fick reda på av mamma att man visst hade nästan över 5000kr på kontot! Satt där och var grymt förvånad! Innan jag blev 18 brukade mamma plocka pengar då och då från mitt konto till mat så vi hade under veckan eller bensin till habb och hon betalade alltid tillbacka då vi hade en bra ställd månad! Dock har jag aldrig med mig mitt kort om inte mamma verkligen säger till mig som då jag betalar pizza eller liknade och då jag ska köpa min medicin.. ^^'
Fixade sedan klart 2 album 1 med 154 bilder i ^^' var allt fart på mig då kan jag säga de bara flög förbi gick snabbt och lätt att fixa dom
Lixom! :)
Då klockan var 00.45 somnade jag nog för var as trött och vissa delar av kroppen gjorde ont glömde nästan att ta medicn faktiskt! ^^' tur påminde pappa mig om det! :)

Av evelyn dahl - 9 december 2015 01:31

( sorry för stavfel och annat)

var smått kaos på vägen till habb idag.. Väg arbete här och där och vissa som bara körde utan att titta!
Men vi klarade oss även om vi var nära ibland att få bilar inkörda i oss då de bara körde ut! Blev faktiskt att vänta en stund och vi fick en gran vid det väntrummet vi sitter vid. Vilket är roligt för det är det minsta väntrummet på habb xD
Pratade om allt som
Hänt under helgen och hur dåligt jag sovit och mått.. Pratade också om stormen som var! Var vissa som hade otur och fått träd som ramlat över hus eller bilar med mera.. Innan man skulle gå där ifrån pratade vi om de få gånge tag ska till habb innan jag träffar Maria för sista gången.. 3 gånger är det kvar 2 i januari och nästa tisdag kan inte fatta det rent av..
På vägen hem körde nästan en buss in i oss vi körde på inner filen och var nära en bil framför oss och en buss kör ut så mamma bromsar och sedan svänger bussen och kör över vita linjer så vi tar oss förbi.. Bilarna bakom oss var lika irriterade som mamma på bussen eftersom den körde ut fast det kom 5 bilar på rad.. Annars gick vägen hem bra inga mer olyckor..
Väl hemma la jag mig i sängen med underbara fländörs som allt var mysig och trött han somnade i min arm och låg där i 1 timme för jag var tvungen attt äta. Men efter maten var det att mysa igen! Fixade klart 2 album och fixar nu på mitt 3 och hoppas jag hinner klart med den med!
Kira har varit trött och seg och såg att hennes klor börjar bli långa hoppas jag hinner klippa klorna på henne imorgon då hag ska till habb i Karlskoga imorgon.. Tequila låg allt gott vid brasan och var faktiskt skönt med lite värme då dagen har varit mörk, kall och blöt. Åt lite glass som mamma köpt innan man små sov en stund! Med en trött kira brevid mig xD

Av evelyn dahl - 8 december 2015 04:03

förutom att jag sov bort halva dagen så va tag ute med kira!
Vädret hade varit sol och inga stacka vindar vad jag fick veta!
Kan säga att det var vackert ute då man gick med kira som var grymt länge sedan man var! Hon var sitt valiga snälla sig och jag fick ett par fina bilder på henne! (Via mobilen)
Annars har jag och pappa sett på lite olika djur dokumentärer på mammas dator och jag har läst en del manga ^^' läste ut 4 Maga serier med från 7-34 kappitel och mellan 15-30 sidor i varj kapitlet ^^' läste snabbt och var allt borta då jag läste xD
Hade musik på och märkte inge ens att låten jag lydnade på var slut för en typ 1 timme efter xD
Också fixat en del bilder och nästan fått klart 2 album med bilder går lite små segt men det är album med lite bilder så det går faktiskt rätt snabbt!
Inte varit mycket inne på youtube idag så har lite att stressa igeom xD
Annars har dagen varit lung och inte mycket har hänt.. Fick reda på att mamma var ledig imorgon och hoppas hon inte får mig att vakna innan vi ska till Örebro vill inte vara närvös och kolla på klockan tills vi ska åka.. Vill helst vakna och sedan dra iväg hinner inte bli närvös för man är redan på väg till det man ska vara närvös för.. ^^'

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards