lady E

Alla inlägg den 17 december 2015

Av evelyn dahl - 17 december 2015 19:16

blev att köra lite små träning på gräsmattan idag med kira för det var grymt halt ute på vägarna många hade lagts sig i diket och de som inte hade lagt sig var på väg ett fåtal gånger.. Halkade nästan på trappan då jag gick ut i små regnet. Hatar verkligen detta väder!
Är det inte regn så blåser det och lerigt överallt jävla helvete! Underbar december som förvinna! ! -.-
Om vi nu inte ska ha snö och vinter ge oss sommar och värme!
Kira var duktig av sig körde mer att hon skulle gå fint och ha fokus på mig kunna stanna och följa med mig utan problem! Gick grymt bra faktiskt sedan fick hon en kort promenad faktiskt halkade 3 gånger på den lilla korta vägen till postlåda gubben och tillbaka hem.. ^^'
Inne fick hon godis och mycket beröm!<3
Ska föröka ta klorna på henne också vet att långa klor är bra då det är is ute men de är lite väl långa just nu ^^'
Sedan har hon också börjat fälla sin vinter päls ett antal månader för tidigt!
Men så klart då det inte är så klar ute och ingen snö så tror väll hennes kropp att det är vår och därför fäller hon sin vinterpäls.

<3

Av evelyn dahl - 17 december 2015 03:35

Av evelyn dahl - 17 december 2015 02:58

vaknade lite tidigare idag igen!!
Blir sur då jag vaknar tidigt då jag ska någon stans! Annars kan jag allt vakna tidigt! Mormor körde iallafall mig till sjukhuset där vi fick en parkerings lapp grattis av rn snäll man som bara varit inne och köpt medicn troligtvis ^^' blev att hå upp till habb och vänta. Pratade om olika saker innan jag gick iväg och hon fick vänta. Slutade tidigare en valigt så hon väntade inte länge! :)
På vägen ner träffade vi släktingar till Ennie och Emil då de har annan pappa en mig. Blev kort pratstund innan vi träffade mamma och mormor åkte hem. För mig och mamma blev det maxi där vi träffade vad som kändes 50000 personer mamma kände och pratade med.. Inte ens att kolla och läsa Småt om böker för att fördriva tiden funkade inte.. Dock kollade en del på mig såg kanske skum ut då jag stod och läste baksidan på nästan alla böker i hyllorna ^^' eller att de hörde Olivers röst genom mina hörlurar för kan allt lyssna på hög volym då bring me the horizon är på ;) då mamma äntligen var klar med att prata med folk så kunde vi äntligen fixa maten till kvällen och sedan fixa mat åt Mimmi!
Väll hemma så hade inte mycket hänt ingen av katterna/ hundarna hade fått mat utan jag fick ge dom.. Var smått sur och la mig i sägen efter att hundarna fått mat. När pappa kom hem var det ut med hundarna på deras promenad.
När vi kom hem så tvättade jag kiras öron och sedan var fländörs mys sjuk! <3
Efter maten så hade kira äntlig slutat vara sur på mig och vi såg lite på youtube tillsammans och hade mysig!
Pappa berättade och frågade lite saker om hundar för han hade sett en schäfer med svansen mellan benen och jag svarade att den nog var osäker eller rädd! Kira har ibland svansen mellan benen då vi går på nya ställen för det är nytt och hon är osäker på området! Hundar kan vara osäker på andra djur eller människor med dock inte hänt ofta med kira.
Såg lite på trailers på Apple tv innan jag gick in på mitt rum igen och började läsa mes musik i öronen.. Då min mp5 dog för batteriet var slut insåg jag vad klockan var hehe^^'
Lever allt in i böckerna jag läser så jag inte ens håller koll på tiden!
Fixade klart ett album med bilder med! Sedan så håller jag nu på med ett nytt album! Går rätt bra med bild fixandet just nu vilket känns skönt! :)
För har ju allt en del album xD

Ovido - Quiz & Flashcards