lady E

Alla inlägg den 3 januari 2015

Av evelyn dahl - 3 januari 2015 23:52

Av evelyn dahl - 3 januari 2015 23:51

Ja dagen gick upp och ner!
Gjort lite.
Ja först var det ut med hundarna sedan fixa lite på youtube osv. Sedan frågade Ellinore om vi skulle ute och gå och sedan började jag må lite dåligt kände att jag behövde vila så vi satt en stund ute i skogen innan vi gick vidare. Sedan hemma hade jag magont och svag feber så blev varm påse på magen och en plast påse med 2 isbitar i för huvudet somnade och vaknade sedan av att maten var klar och sedan dök Linda upp. Sa så klart att hon fick vara kvar men kommer inte hända mycket pga mådde sådär!
Så det har varit mitt rum och sett på film lyssnat på gammal musik. Jag har legat och vilat och Linda suttit pratat lite med Lasse som var här vi pratade lite om hästar osv. Han skulle upp till Anki någon dag och rida en av hennes hästar. Sedan så pratade vi om Eva och så klart blev det andra diskutioner som att många hästar får hovproblem av hård mark vare sig de har skor eller inte. Så det skulle bli lungt ute på vägen för hästarna och hårdare pass i ridhus vad Lasse sa,
Kan förstå det idag var grusvägarna hårda och vissa delar grymt hala och vassa.. Sedan blev man sittades en stund i köket pratade och nu ligger man i sägen igen.

Av evelyn dahl - 3 januari 2015 08:49

Kolla denna vackra kille *,*

Av evelyn dahl - 3 januari 2015 07:43

Ja idag ska vi ut och grilla kanske kommer pappas brors dotter vara med det vet jag ej en. Men jag kommer ha med mig kameran mitt stativ och så klart vara med kora för umgås med folk är jag inte så där ja träffa mäniskor och ja jag är bara så inget jag kan göra åt,, har problem att gå bland folk på stan eller i butiker det blir bara så jobbigt får svårt att andas börjar få panik och kan sluta med att jag svimmar. Men men vet ej en vart vi ska grilla men ja det löser sig nog :)
Kampsport blir nog svårt för ja vägen är mjuk bra träning för benen och för en häst men jobbigt då man har packning med sig och lite svårt att köra bil där uppe just nu osv.

Av evelyn dahl - 3 januari 2015 07:38

Önskar så att de bar bygda mer för ridning och att de inte hade alla problem med hovarna och ryggen.
Att de klarade av mer en vad de gör det skulle göra mig så lycklig men tyvärr är de inte byggda för den ridningen jag vill hålla på med..

Av evelyn dahl - 3 januari 2015 07:35

Ja dagen började vid 05.00 vid 08.00 rostade jag smörgås till familjen och efter det gav jag hundarna mat. Sedan var det ut med dom.. Hjälpte pappa fixa in ved. Sedan smörja kiras ben och klippa klorna på det ben hon har strumpan på. Efter det gjorde jag mat. Och så vilade pappa och jag lite. Jag åt hummer en jävligt stor hummer!
Medan de andra åt köttbullar och mos, sedan kom mamma hem och hjälpte henne med tvätten innan hundarna skulle ha mat igen och resten av familjen igen blev då snabb mat :/ men men... Sen ut och köpa ben, mjukmat, torrfoder och köttbitar till hundarna! Och så klart var det ju handla andra saker som det vi ska ha idag för att grilla!
Sedan då vi kom hem var det the walking dead. Innan man la sig och sov...

Ovido - Quiz & Flashcards