lady E

Alla inlägg den 23 april 2015

Av evelyn dahl - 23 april 2015 23:06

Blev fortsätta få bort så mycket gräs som går från hundgårdens staket..
Gick bra och krattade klippte Lotte på utsidan där det inte fanns blommor planterade så det gick att få bort.. Tror ni ser vad mycket jag fick bort :)

Av evelyn dahl - 23 april 2015 22:59

Dagen hat varit varm men blåsig men nu till kvällen var det kallt fick kanten bulle av pappa och fländörs ville ligga på mina axlar och vila haha knäppa katt.. Han gillar det på något vis man kan sitta och sedan få honom sätta klorna i armen/ryggen då han klättrar upp sedan lägger han sig ner och bara ligger där spelar ingen roll om du går eller sitter han ligger kvar på axlarna.

Av evelyn dahl - 23 april 2015 22:56

Ja dessa var dagens filmer man tittat på :3
Först är det The blair witch prject..
Denna film kom ut 1999 handlar om ett par undgomar som ska utreda en sägner historia om Blair witch så de ger sig av i skogen filmen är filmad av som så kan vara mycket i luften eller backen och ja ni vet vad jag menar.. Men den gav mycket skräck och otäcka känslor och därför är den rätt så känd i vissa länder :)
Jag gillar den för man får känslan hände detta verkligen finns det en häxa där osv..

Cube handlar om ja en jätte stor kub..
Och du är i den.. Olika rum finns som du kan ta dig till men vissa rum har fällor så du dör om du går i fel rum eller om du inte är försiktig!
Du är inte där själv uren med andra och så klart folk som inte får tillräckligt med sömn mat och vatten blir galna och ingen vetskap om varför man är där, vad som hänt, , hur tog jag mig hit, jag höll hur på att dö, vilka tog mig hit, vad vill dom med mig/oss, vilka är ni gör saken värre. Så de går från kub rum till nytt kub rum och försöker hitta vägen ut.. Det är en bra film tycker jag lite seg men alla är ens fiende men också vän väldigt tänk och känna film :)

Candyman detta är en skräck film om att du står framför en spegel och säger hans namn 5 gånger och han ska då komma och du dör! ( ungefär som bloody marry) Candyman blev mördad då han hade blevit kär i en tjej hon blev gravid och fadern till dottern blev sur och skulle hämnas de jagade honom skar av honom handen tryckte in en krok och sedan smörjde honom med honung och förstörde olika bi kupor så alltså han blev attackerad av bin sedan brände dom honom på en påle/ kors.. Han ande/ spöka ska hämnas på alla som kallar på honom. En tjej försöker lösa att fall om candy man och mycket händer efter det ibland använder hon honom osv men jag tycker ni borde se den visst den är gammal men bra :)

Av evelyn dahl - 23 april 2015 22:37

Detta var också besvikelse.. Hellraiser 1 och 2 fick mig känna en känsla jag inte känt på många år tänkte detta var en bra film serie!
Då såg jag hellraiser 3 vilket var den första enligt mig som förstörde serien.. Det var inte som den hade varit du lekte med kuben och de kom de tog din själ så var det men denna film handlade om en staty där de var instängda nya monster kom in som inte gav samma känsla och hela handlingen var fel... Och värre blev det.. Trodde de kanske lyckade fixa men nej.. Film 4 var hoppig i tid skulle berätta om den som gjorde kuben en leksaks tillverkare sedan var man mer i nu tid då filmen gjordes och sedan i rymden i framtiden man fick aldrig riktigt grepp var man var... Och värre blev det med 4,6,7 det var inte lika mycket skräck och motbjudande delar uren förvirring och ilska och sex scener... ( ja typiskt skräckfilmer finns 1-3 sex scener ofta dör de under deras samlag också! ) men men allt blev förstört.. Men kan ej säga mycket om film 8 såg 23 min på den innan jag kände be okar inte en till så gav mig in i en annan skräck film.. Men blev ändå från denna film serie till Fuck hatar det.. ( vad jag tycker alla tycker vi lika och det har vi rätten till)

så leta vidare är det nu..

Av evelyn dahl - 23 april 2015 22:27

Detta har jag stört mig på så många år nu så behövde skriva av det lite.. Pga såg 2010 nightmare on elm street igen av misstag... Alltså detta är Freddy de 2 första bilderna så här ska han se ut!!!! Han har sett ut på detta viss sedan 1984!!!! Till och med i Freddy vs Jason såg han ut på detta viset sminkad hade mask på sig inte som i nightmare on elm street 2010 där data gjorde som ansiket vilket förstörde Freddy och hella filmen blev så jävla förbannad!!! Var så taggad att se filmen då jag såg trailern men de vissade aldrig freddys ansiket och förstår varför då jag såg filmen de förstörde hella Freddy!!! Förbannad är jag rent av... Detta var fel.. Visst det kanske var billigare men ändå de förstörde Freddy i just den filmen! Förstörde mesta delen av filmen!
Ansikte, tänderna och ögonen förstörda..

Av evelyn dahl - 23 april 2015 10:55

Laddad dessa igår innan jag somnade och love them! Sitter och skriker deras namn tätt så mycket men typiskt fanngirl det är dom om man känner karaktärerna och är med i serien! Längtar så till nästa episoder! <3

Ovido - Quiz & Flashcards