lady E

Alla inlägg den 19 december 2014

Av evelyn dahl - 19 december 2014 23:59

Suttit mesta delen av dagen på hastnet. Hittat så många fina hästar jag önskar jag kunde skaffa mig men de är nästan alltid för små eller för gammal eller så kostar de för mycket. :(

Av evelyn dahl - 19 december 2014 04:38

Prada är min stora systers hund.
Ennie jobbade mycket och vi fick då ta hand om henne och eftersom hon och tequila gick bra ihop så kunde hon bo hos oss då Ennie jobbade eller var utomlands Prada är 9/10 år idag. Hon bor inte längre hos Ennie utan hos hennes farfar och farmor.
Prada är en snäll hund då du lär känna henne osv. Hon är kung och fin men kan också vara busig och litet övervakande och beskyddande,
Ja jag har tagit hand om Prada många gånger sovit över och bott i hennes lägenhet hon hade. Mycket långa promenader och träning.
Idag vet jag inte hur hon är och ser ut för inte träffat henne på 1 typ.
Hoppas iallafall att hon har det bra och lever lyckligt,

Av evelyn dahl - 19 december 2014 04:29

Ska försöka uppdatera mer men har inte mycket att skriva om kanske kommer bli något under lovet. Ska försöka åka hitt och sedan försöka ta mig till stallet och fota hoppas tidning med för Maja, klara och Linda ni börjar allt bli jobbiga med alla vill ha bilder på dig och heppe kommentarerna ;P
Annars kan jag nog fråga Lasse och ni får andra rid bilder..

Av evelyn dahl - 19 december 2014 04:22

Ja idag fyllde mamma 50 år.
Vi skulle ha åkt till Göteborg men jag ville inte ditt jag är åksjuk och även om jag tar en åksjuk tablett så spyr jag. Så bet blev Örebro istället. Först åkte vi till litells tror jag den heter och köpte kött osv, när vi var på Marieberg fick jag äntligen äta mc!
Saknat min sötsura sås!<3
Sedan köpte jag den nya pokemon boken kunde inte låta bli ;)
Sedan fick mamma en ny telefon och av Lasse en 3 timmars islandshäst tur hennes högsta önskan :')

Av evelyn dahl - 19 december 2014 04:17

Vi har nu haft henne ungefär 8 år.
Vi köpte henne en höst kväll. Minns inte vad staden heter men det ligger mot Nora. När vi skulle köpa henne tog vi med oss min storasysters hund Prada. Mamma ville ha en egna familje hund eftersom Ennie hade en och mamma äntligen insåg att ha hund är underbart!
Men tequila skulle vara en anstaff tik på 1 halvår. Hon var väldigt mager när vi skaffade henne inte mycket muskler heller men hon var större en en Balrog valp. Först var det vi som kollade hur hon var och fick testa att gå en gata då vi testade hur hon var att gå med.. Väldigt rädd av sig minsta ljud då gick hon på dog och kröp ihop.
Sedan var det att se om hon och Prada gick ihop vilket de gjorde de skulle busa och tvättade varandra och blev bra vänner så vi sa att vi köper henne.
Då kom vi upp till hennes lägenhet. Hon var en ensam mamma. Det var ett par ungar och jag tänkte mer på hur tequila hade det osv.. Vi skulle iallafall bli hennes 9 hem de som haft henne förut hade tröttnat eller inte haft tid med henne eller inge pengar. När jag klappade henne märkte jag en böld på vänster back och frågade vad som hade hänt. Det visade sig att av ägarna hade ägt hästar och tequila hade blivit sparkad. Blev en hel del jobb med det när vi tog hem henne. När vi kom till maten fick hon vuxen hund foder i en plast skål fast hon skulle vara valp/unghund. Och hon hade en säng som var för liten till henne i köket. Baren var inte snälla heller de sprang på henne ibland fick hon leksaker på sig.. Hon fick bara 1 promenad om dagen och fick inte vara ute efter 20.00 tjejen som ägde henne hade en lite typ gräsmatta med stängsel runt typ, som hon släppte ut henne och hon fick vara där mesta delen av dagen.
Mamma och jag tycke att hon inte skulle få leva som hon gjorde så vi skrev på papperna och så fick hon följa med oss hem. Vi fick med oss 1 sele hennes hundmaten och ett koppel. Kan säga hon älskade att åka bil. Hon och Prada hade det mysigt och lärde känna varandra mer de små busade i bilen. När vi väll kom hem så var pappa hemma och där fick vi reda på att tequila var livrädd för män.
Hon vägrade gå in när pappa stod i köket. När väll pappa var i vardagsrummet fick vi in henne i huset hon gick runt med svansen mellan benen luktade mycket här och där.
Så fort pappa kom försvann hon från rummet ibland försöket hon krypa bakom en. Under kläderna och annat. Och det var mer jobbigt då mammas klass kompis kom hem till han hade en väldigt mörk röst.. Tequila var ju nyfiken även om det var läskigt. Så när han kom in och såg henne satte han sig på huk och sa hej där och då skrek tequila och sprang så fort hon kunde och kröp under min säng. Vi fick inte ut henne heller hon vägrade röra sig. Inte för en när jag vaknade dagen efter var hon ute.
Vi kämpade länge med att hon inte skulle vara rädd för dom. Pappa åkte bil själv med henne vi gick långa promenader tillsammans och pappa höll i henne han fick ge henne mat. Och till slut så började hon att vara i samma rum som honom. Ligga bredvid honom och sedan ingen mer rädsla idag är de allt bästa vänner och hon har inge problem med män som kommer hit hon hälsar och är go :)
Sedan kom nästa problem katterna de var väldigt läskiga hon kröp ihop när de kom nära henne. Nyfikna var de ju. Då när razzian var vid liv så hände det mycket i början han gick bara fram och började vara mysig han la sig tillsammans med henne i den nya sängen vi köpte åt henne. Och det var det inge mer problem med katter.
Sedan fick vi reda på att hon var allergisk mot vissa saker i vissa foder, ben och godis. Hon fick utslag blev svullen tappade päls så idag blir det läsa på att vi köper när det gäller foder och mesta delen godis. För ben är inget problem längre vi köper en sort som är mjuk till henne pga hon blöder så mycket då hon får hårda ben osv.
Sedan såg vi också att tequila var längre och högre en de flesta anstaffar vi träffade och när vi skulle ge henne vaccination sa veterinären att hon hade labrador i sig det såg man på färgen henne långa nos och hennes tassar hade typ simhud osv. Och sedan rodde veterinären att tequila haft valpar. De sa att de såg det på magen och brösten. Så klart blev vi besvikna och arga att hon vi köpte henne av inte berättat allt för oss och sedan ljugit Om så mycket.
Men det vi tycker var viktigast var att tequila skulle ha bra år.
Mamma började gå på olika hund kurser och tränade tequila i olika saker träffade folk. Blev mycket bus då vi tog hand om Prada och annat. Många av våra vänner sa att vi var idioter och att tequila skulle äta upp oss för att hon hade anstaff i sig men det är vad du gör hunden till. Och tequila var ingen våldsam hund sa sällan ifrån. Kira kan ta ett ben rakt ur hennes mus och hon säger inte ett ljud.
Så klart ändrade de sig då de träffade henne och fick se vilken fin och go tjej hon är. När kira kom in i familjen så tog tequila hand om kira som hennes eget barn. Så veterinären hade nog rätt att tequila varit mamma innan vi fick henne.. Efter 1/2 veckor märkte vi att tequila hade mjölk i brösten och ja kira var den som gick runt och tuttade på tequila bröst. När kira blev större så försökte Prada vissa att det var hon som bestämde med att morra och vissa tänderna och då för fösta gången så hade tequila ett slagsmål. Det blev inga farliga skador bara svara rivsår och ja sedan dess har inte tequila och Prada gått bra ihop. Det har varit en del jobb men det var värt det och hon har blivit en fin och snäll hund. Men ja hon hade kanske inte en roligt bra början men hon lever allt bra hos oss långa promenader bra mat och en familj som bryr sig om henne några som arbetar med henne och ger henne all kärlek hon behöver.

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards