lady E

Alla inlägg den 4 december 2014

Av evelyn dahl - 4 december 2014 23:32

Åh jag räknar ner dagarna vill se säsong 2 nu!!
Åh sitter pch ser fan art och lite amv på youtube och jag älskar det och läsa om hur det kommer gå och sedan slutade bara det senaste kapitlet så skumt har så många frågor och vill ha svar! D:

Av evelyn dahl - 4 december 2014 23:30

Ni som också väntar kan kolla dessa två videor så kan ni se små klipp av filmen :)

Av evelyn dahl - 4 december 2014 23:27

Sov halva dagen sedan satt jag och fixade bilder körde litte hoppning med kira i huset osv. Sedan så blev det pizza för lunch och blev bråk så livet är jobbigt.. Tur har jag ju kira vid min sida<3

Av evelyn dahl - 4 december 2014 03:52

Det ända lyckan i mitt liv är kira och att jag snart slipper smärtan och att må illa dag in och ut.. Så på söndag ska jag försöka komma ut och röra mig en liten stund.

Av evelyn dahl - 4 december 2014 02:57

Idag vaknade jag och har gått runt med en smärta under revbenen och min höft.. Lasse kom vid 12.36 och gav mig mer filmer som jag fixade över på en gång. Sedan kom Ellinore hen senare en vanligt. Så Lasse började med hennes dator.. Sedna satt de där medan jag låg i soffan eller min säng Lasse visade huset han skulle köpa och 3 andra han var intresserad i de andra två hade en egen strand och ett stort stall med 9 eller 16 boxar så man skulle kunna hyra ut osv. Men vi får se på fredag om han får sitt lån och får det huset med bara 3 boxar och 2 stora hagar och så klart en utedrift hage.
Efter ett tag skrek Ellinore att det var en svart hund på gården tänkte fan också.. Vi har ofta 4 olika hundar på gården..som har rymt eller dragit ifrån ägarna... Men denna var det första gången jag såg. Det var en ung och glad labrador tik och den hade inge halsband.. Blöt var hon också sprang fram och tillbaka.. Lasse hjälpte mig att leta efter ägarna som dök upp men Nepp hunden ville inte lyssna och drog ner i ett dike och la sig tänkte ush vad kallt men ja labradoren älskar vatten! Men de fick i alla fall tag på henne och gav sig av... Sedan hade vi också någon slags jakt hund på gårn 3/4 gånger.. De tränade hunden och den ville inte lyssna.. Dock såg jag bara när de tog in hunden för 3 gången annars sa Lasse att det var några som hämtade en lös hund på våran gård.. Jag har haft kira i snart 6 år och hon har sprungit ifrån mig 2 gånger.. En gång då Lasse och Ellinore vad med och vi tränade sök och hon fick upp fel spår och en gång jag släppte henne där hon bara hade varit 3 gånger i sitt liv.. Hon var allt nyfiken och bara drog men fick tag på henne igen..
Men tycker folk borde ha mer koll på hunden om de nu ska ha en.. Och är den ung eller inte vill lyda ska man ju inte ha den lös. Sedna om hunden är lös måste du kolla vart hunden är och vad den gör hella tiden!
Sen när pappa kom hem var det ut med hundarna sedan se på the walking dead sedan kom mamma hem hon hade hämtat sin bil och sedan varit på möte i skolan osv... Hur jag ska göra.. De säger vad jag ska eller borde göra.. Känns lite fel.. Men min hälsa är riktigt dålig smärtor, hostandet, feber, huvudvärk, dålig höger arm och dålig höft sedan att jag svimmar hur som helst.. Så ja allt suger just nu..
Sedan tog pappa med mig då han skulle lämna in sin bil som ska fixas och så fick kira åka bil.. Sen kom mamma och hämtade oss och ja imorgon skulle pappas bil vara klar.

Av evelyn dahl - 4 december 2014 02:52

Ja idag så tog pappa ledigt pga mamma skulle på kurs osv.
Men men pappa åkte iväg på ett ärende då kom Lasse lämnade ett USB tömde det fort och sen gav jag honom det. Han hade också med älg kött. Sedan åkte han och sa att han skulle komma imorgon pga han skulle lämna min nya sträng till pilbågen och sedan fixa min lillasysters dator.
Gav mig iallafall ut med hundarna de fick vara lösa och springa. Sedan så såg jag att kira och tequila busade var så länge sedan det hände!
På vägen hem tävlade dom till dörren så klart sa jag inte spring till trappen för en jag såg att pappa stod utan för bilen.. Blev allt fart på dom!
När vi väll var inne så sa pappa ska vi ta 2 avsnitt så vi såg på the walking dead innan vi gav oss av mot Örebro.. Sen var jag konstigt nog väldigt nervös.. Mitt hjärta slog som bara den och jag hade svårt att andas sedan började jag må illa pappa kramade då om mig och sa det kommer ordna sig vi ska snart hem okej.
Pratade om 2009/2010 det var den julen så mamma nästan dog för oss.. Mins inte så mycket då jag såg henne försvann allt kändes som jag glömde att andas vart jag var och allt.. Där låg lixom min mor med långt hjärtslag och puls med över 20 sladdar från henne till maskiner eller vätska.. Vi har sen dess inte firat riktigt jul.. Annelie är sjuk så vi firar inte längre jul med dom vare sig det är hemma eller Stockholm..
Allt blev jobbigt att berätta men jag kunde inte få ut en tår för en jag satte mig i bilen så bröt jag ihop.. Blev signas där i 30 min med en far som försökte allt för att få mig må något bättre.. När vi kom hem ville inte han eller kira lämna min sida.. Inte för en jag somnade så lämnade pappa mig.. Vaknade sedan vid 03.15 och kira låg då bakom mig tryckt mot mig.. Kände att hon var orolig med också att hon ville vara nära mig.

Av evelyn dahl - 4 december 2014 02:48

Ja idag vaknade man inte av en hund utan att Lasse knackade och ringde på dörren.
Han hade med sig norsk choklad, dricka och chips :)
Sen satt vi ett tag och pratade om olika saker och innan han åkte så sa han att jag skulle hålla tummarna på onsdag och fredag. På onsdag är det lotto och han ska kanske få tillbaka lastbilskörkortet! Och fredag får vi reda på om han får lån till huset. Önskar mig inget annat en att han får det. Då kan jag bo där under dagarna och se får jag kanske en häst.. Annars lånar han 2 hästar av Eva eller Anki. Sa han i alla fall till mig osv.
Sen så dök aldrig mamma upp för en 19.00 hon hade varit på ett cafe men en kompis och sedan åkt till Degerfors och Jysk och inte
Meddelat det till någon..
Hon hade köpt ett litet fult bord som vi ska ha i vardagsrummet... Men men pappa och jag såg i alla fall på 4 the walking dead avsnitt :3
Frågade honom vad vill du se på arrow eller the walking dead och han bara vi kör the walking dead och jag fick ju se min fina Norman så säger aldrig nej till det ;)
Hälsan idag har varit dålig min höft har gjort ont Hela dagen.. Och jag har gått halva dagen med huvudvärk och smärtor i livmodern.. Mamma fixade nya P-piller och då fick jag ett sms att nästa gång måste jag prata med ungdoms mottagningen det roliga är både jag och mamma har ringt ditt och de skriver inte ut P-piller om jag inte ska skydda mig från att bli gravid.. Och tänker inte ljuga och få fel p-piller...
Sedan har jag också haft en skum känsla i bröstet som om jag var nervös för något men vet ej vad..

Av evelyn dahl - 4 december 2014 02:44

Somnade inte för en vid 09.00 vaknade sedan vid 14.34
Låg i sängen till 15.47
Började då fixa bilder och lyckades få 3 mappar klara!
Sedan skulle mamma på julbord så fick hjälpa pappa med att klippa hundarnas klor och ja tequila hatar det och hon fick panik och rev mig.. Men nu ligger de båda två vid mig och jag sitter och fixar bilder och ser på film..
Ska också försöka få upp de som häst de dagarna då jag var borta från bloggen osv!

Ovido - Quiz & Flashcards