lady E

Alla inlägg den 12 december 2014

Av evelyn dahl - 12 december 2014 19:59

Ja jag vaknade vid 10.00
Blev letade i sängen innan jag tog alla mina jävla mediciner jag har.. Och gick sedan upp fixade mat åt mig själv och sedan gav mig ut med kira dom var jävligt pigg full fart kan jag lova hon var litet jobbig så min vänstra arm..
När jag kom hem var jag rätt trött så blev ligga en tag i sägen sen när jag kollade på klockan så var den 14.34 och jag gav mig då ut och borstade kira och ja hon var allt duktig och fick bort mycket av hennes sommar päls ^^
Sen fick hon leka lit och ja så klet skulle hon halka på gräsmattan och ja då var det torka smutsig hund.. Sedan fixade jag mat åt dom. Och de var allt glada och sen dess har jag legat i soffa med kira och sett på fashion och ja det är inget för mig ^^'

Av evelyn dahl - 12 december 2014 19:16

Var är pengar då man behöver dom??
Kanske inte hittar en häst som är så här billig och i min höjd och inte så gammal igen..
Men får nog leta vidare..
Visst jag är sjuk.. :(
Men för det så kan man Ju ha häst alla bli sjuka och ser folk som inte har ben eller armar som rider hästar på youtube och på fb så jag kan allt med!
Linda en kompis till mig har jag tänkt kunna vara medryttare och ja lärare till mig om jag får en häst!
Hon lär sig ju i ridskolan och hon kan nog lära mig hur jag ska sitta pch mer i träning... Åh ja vi önakar och drömmer om det i alla fall planer har vi allt ^^

Saknar rida så jävla mycket ser alla lägga ut planer, tävlingar, träningar och mys de har med sina hästar eller foderhästar osv.. Saknar verkligen ridningen men vill ha mer utbildning har läst då mycket om olika hästar jag hittar och skulle tänka mig skaffa hur deras raser är hur höga de är vilka som är de vanligaste sjukdomarna och vad de är gjorda till! Jag vill ha en häst jag kan hoppa med och rida i skogen utan att den ska ha några problem så klart skulle jag tänka mig rida dressyr med och köra lite lekar så den få göra olika saker för samma sak om och om igen blir så klart tråkigt! Och kan de kan bli ja uttråkade och ibland bråkiga för att de inte gillar att rida samma tur eller göra samma sak dag in och ut har lärt mig det genom läsning och vissa av pappas häst kompisar.
Ridning är en slags konst ett band mellan dig och hästen.. Den är inte till bara för att stå där. Du måste jobba upp ditt band prata med den ge den kärlek, leka med den och föröka känna denna känslor som de stora ryttarna säger! ^^
Ja ridning är underbart och jag saknar det allt men kommer nog inte vara nära en häst en på länge :/

Av evelyn dahl - 12 december 2014 00:36

Ja idag kom det snö..
Kan säga att min fina tjej var riktigt glad!
Så hick ut 3 gånger pga huvudet börja snurra och började hosta brutalt och det var kroppen som sa gå in och vila.. Det roliga var att jag kastade bara boll och fotade henne och gick väldigt långsamt annars gjorde jag inge mer.. Men men fick ett par fina bilder men kameran sitter nu och laddar ^^'
Sen somnade jag i soffan.. Trött japp..
Efter det så åkte vi och hämtade lillasysters nya glasögon och ja vi har inte en vanlig gran på stan uttan en fluff gran xD
Sen när vi kom hem var det cake boss och nu ligger jag i sängen och ska försöka sova.

Av evelyn dahl - 12 december 2014 00:31

Satt och grät över slutet på det nyaste avsnittet av the walking dead jag grät och bad att det inte var sant och när de andra såg blev det mer tårar och jag bara satt och skrek och bad att det inte var sant!!
Och nu så dör oliver huvud personen i arrow och då lär ju serien sluta detta är fan inte roligt.. Jag hatar det.. Han får inte dö han har så mycket att leva för han hade äntligen hittat kärleken och allt och så dör han!!
Det kan inte vara sant blir så ledarn och arg kan inte tro det... Varför ska folk dö sådär för..
Jag vägrar.. Jag tycker det är fel.. Arrow är en så bra tv serie den fick mig le och sitta och leva igen på sitt viss och så gör också the walking dead de får mig att sitta måste se nästa avsnitt kan inte vänta och jag har många favorit karaktärer men detta går jag inte med på varför skulle det hända och på ett så brutalt viss..
Vill inte att oliver ska dö...

Av evelyn dahl - 12 december 2014 00:24

Så jävla synd att hon var till avel visst är inne så inne i dressyr men kan allt bli det tycke hon var så otroligt vacker den som äger henne borde vara stolt kolla rörelserna och musklerna så vacker!!!

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards