lady E

Alla inlägg under november 2014

Av evelyn dahl - 29 november 2014 01:23

Dagen har varit grå och jobbig.. Funderat på mycket.. Vart ska jag ta vägen vart ska jag ha min kanske nya praktik?
Hjälpte mamma lite med tvätten.. Och så mublerade hon också om i vardagsrummet.. Jag var ute en sväng med kira som var pigg.. Hon små skällde på mig när jag inte tittade på henne eller pratade..
Hon har varit precis bredvid mig idag legat så nära mig som hon kunnat..
Försökt få mig skratta och le då hon blevit galen i sängen och rullat omkring. Hon ser och känner av min smärta i bröstet och jag bara vill gråta.. Jag känner mig rent av hjälplös...
Tanken på allt med skolan, måste kanske byta praktik varför jag är sjuk skaffa nytt ställe att bo på i perioder.. Allt händer så fort.. Jag har inte läkt klart en från all smärta i högstadiet.. De slagen känns en i kroppen de orden ekar i mitt huvud och så får jag mer saker på min axlar..
Kommer inte sluta att göra mitt fake lycklig jag för folk de behöver inte må dåligt och ta min smärta ingen förskänar den...

Men men.. Mamma och alla anda åkte till Degerfors ska köpa ny fram ruta på bilen pga stenskott.. Sedan handlade dom och hämtade saker jag glömt hos Ennie typ flingor och kläder osv.. Ellinore målade också mina tå naglar och pappa och jag pratade lite om dagen osv.. Och hur jag mår.. Vet ej varför men jag mår bara dåligt gråter och mår dåligt har en smärta i bröstet som inte ger sig.. Det är en smärta jag aldrig ville känna i mitt bröst igen.. Hatar den..

Av evelyn dahl - 29 november 2014 01:19

Hade huvudvärk nästan Helgadagen men lyckades i alla fall komma ut en stund med kira kastade boll med henne så jag stod för det mesta bara.. Lagade också mat till mig och Ellinore mamma hade redan ätit.. Sen innan vi åkte till Örebro så var det in på ö&b köpte dricka och lite godis...sen var vi på lager 157 och där köpte jag en mössa en gul mössa :3
Efter det var det habb och prata med Maria.. Hon fråga hur det var med mig och ja det är uselt gråter varje kväll har svårt att le och skratta ser rent av sjuk ut mitt ben är skit.. Kan knappt gå kan inte springa och mina leder göt fortfarande ont... :(
Och så berättade hag att Lotta hade skickat ett mail där det stod strunta i maten och praktiken tills du mår bättre.. Sen sa Maria kanske du borde hitta en ny praktik plats?
Vid ett stall??
Sen sa hon din vän Julia har ju hästar tror du inte hon skulle behöva hjälp med någon.. Jag vet att det bara är liljon och limerick som är hennes de mango och den nya hästen är Susans hästar,
Sen när vi väll kom hem stormade pappa in i mitt rum och bara skulle du tänka dig kunna hålla på med trav hästar... Jag tänkte ett tag allt jag har åkt bakom är en shetlandsponny och en travhäst går mycket snabbare.. Och jag har aldrig träffat dom lixom... De bor inte långt från här men det är ändå läskigt.. :/
Sen blev det bara ligga i mitt rum och allt bara snurrade kunde bara skatta så jag började gråta och säga till mig själv fan vad svag och feg du är evelyn.. Du är fan allt det de kallade dig i skolan.. Inte undra på att folk behandlade sig som skit... Och alla de slag du fick alla de som spottade på dig alla de sudd du fick i huvudet du förkännade dom allt.. Svag bara svag..Inte undra på att alla ger upp hoppet på dig... Lämnar dig.. De orkar inte med dig...

Av evelyn dahl - 29 november 2014 01:14

Legat hela dagen nästan..fixat bilder slängt upp dom på foto bloggen och fb... Mamma hämtade hem sin nya bil och sedan åkte hon och handlade med Ennie varit själv hemma tills pappa kom hem.. Så klart bad jag honom kolla min axel som jag nu har ett rätt så stort blåmärke på.. Så han smörjde den med någon slags salva som luktade äckligt. sen kom Harry en stund och pratade med pappa..
Mamma är som nu är sjukskriven ett tag och ja hon tar det ju verkligen lugnt... Inte... Mitt ben gör jätte ont så fort jag rör vid det eller ska sätta mig ner.. Har svår att ta mig upp ur sägen eller från en stol och ut bilen med... Ush hoppas det snart är läkt.
Ellinore var också snäll och städade katt lådan medan jag fixade mat åt hundarna och katterna.
Lyckades också duscha och imorgon är det Örebro och träffa Maria.

Av evelyn dahl - 29 november 2014 01:11

Ush idag har jag bara mått skit suttit i mitt rum och kollat ut.. Allt har bara varit tomt och mörkt.. Livet är så mörkt..
Blev bråk på morgonen om stallet..
De är sura och förbannade för att mina saker används utan att jag vet om det... Utan att de frågar... Låste in Mig i mitt rum efter det Såg en stund på arrow och grät som fan.. Alltså varför måste vissa personer du tycker om i en serie dö :(
Sen fick jag mat åt inte mycket.. och Så ville pappa ha med mig till Biltema han sa det många gånger så jag följde med..
och så köpte han mycket rör och annat till en ny ljuddämpare.
Han satt och pratade om att han har kompisar jag kan få rida hos istället. Jag vill ha en egen häst slippa alla problem blev mitt svar.. Pappa tittade på mig och sa att hans vänner skulle kunna fixa så deras hästar känns som min egna.. det roliga var väll att vi träffade en av dom. Han ägde 6 hästar 3 var trav hästar och 1 var en litte B-ponny och de andra 2 hopphästen.. Pappa och han pratade länge och så berättade pappa så klart allt så jag gick ifrån.. Sen när vi kom hem la jag mig i sängen deppade mer.. Och sen fixade jag benet satte ditt nytt plåster och tvättade det med asolsprit i badrummet innan jag svimmade... När jag vaknade satt pappa bredvid mig han kollade så jag var okej.. Mitt ben är dåligt som det är och en bit nedanför nu har jag ett till sår.. Rev mig på något.
Och sedan min axel är svullen...
Hatar att jag bara svimmar som det är.. Om detta fortsätter måste jag nog ge mig in till sjukhuset och de får kolla vad som är fel..

Av evelyn dahl - 26 november 2014 00:59

Ja tror nog det är dax igen att stänga av allt utom youtube, Tumblr, we heart it och kanska fb får se om jag ska fortsätta att skriva där..
Ska ta paus denna vecka kanske veckan efter det och kanske till nästa år.. Mår så dåligt loggat ut från nästan allt bara för att slippa sms, och meddelanden.. hur är det? hej hur är läget? länge sedan vi skrev? ska vi ses? hej vad gör du idag?  har det hänt något? hur mår du? och mer... Orkar inte med det.. Behöver ensam tid och sedan behöver min hälsa bli bra.. Sitta och se ut att snart ska dö av huvudvärk eller mag smärtor sedan kanske bara svimma nej tack säger jag...
Men kan säga varit mycket på sjukhuset och gjort några övningar sedan har jag igen gott mig illa.. Mitt ben är nu bättre men lyckades ramla och skar mig på en gren då pappa och jag var ute och nu så är min höger arm dålig...
Sedan snart jul... Tittar på kalendern och mins nästan allt som på den under 2009-2010 minas allt som hänt svider jag mins inte mycket om allt som hände mer en att när jag såg mamma ligga i respirator och nästan dog för oss så blev allt bara blankt.. Jag blev svag...



Men men vi ses om 1/2 veckor eller nästa år så god jul och gått nytt år ifall jag inte loggar in osv...

Av evelyn dahl - 26 november 2014 00:46

Fattar inte mig själv sitter och ser på över 23 olika manga serier samtidigt :/
Men men sett klart på de flesta pga de finns få episoder pch sedan är serien klar osv...

Av evelyn dahl - 25 november 2014 23:31

Har så jävla mycket i mitt huvud är så rädd och är så osäker..
Känner att jag bara vill ge upp..
Trött på att titta ut i ingenting.
Vill inte känna denna jävla känsla i bröstet.. Vill inte gråta mig själv till sömns varje natt..
Allt känns bara då jobbigt och att jag är sjuk och inte orkar något min kropp är förstörd.. Smärtan jag har och att den bara stänger av sig när den vill..

<3

Av evelyn dahl - 25 november 2014 23:25

Ovido - Quiz & Flashcards