lady E

Alla inlägg den 30 november 2014

Av evelyn dahl - 30 november 2014 22:30

Åh saknar att rida westen :3
Hade en lärare som höll på med det och Ellinore var ihop med hans son ett tag osv.. Vi red ofta där och älskade sadeln och hur man styrelse hästen och allt var så underbart!

Av evelyn dahl - 30 november 2014 22:28

Säger jävlar vad det har förnedras men,men kan inte fatta att sista episoden detta året kom ut idag vill ha mer ju klarar mig knappt utan the walking dead!! :(

Av evelyn dahl - 30 november 2014 22:25

Vaknade vid 11.43 och trodde det var måndag av någon skum anledning.. Men åt flingor pratade lite med pappa och fick reda på att mamma åkt till Örebro med Ennie... Så fort Ellinore och jag säger kan vi åka Karlstad eller örebro så kostar bensinen för mycket. Och även om vi har pengar själva till det vi ska köpa så blir det aldrig av...
Sen så borstade jag både fländörs och kira de fäller mycket sommarpäls osv... Sen så slängde vi lite boll :3
När pappa var klar med forden så åkte vi en sväng och gick in en stund på maxi då träffade han en gammal kompis han lärde känna genom travhästar och hans kompis ägde fortfarande 7 trav hästar han tränar och tävlar med :3
Pappa blev bjuden att komma över och så klart ska jag med :> hoppas jag träffar hans hästar snart :D
Sen har jag mesta delen legat i sängen och sen spelat spel på daton Sims 3 och star stablle..
Sedan hjälpte jag till med maten och jag lyckades slå i mitt skadade ben i en stol så haltar igen :(
Skadar mig liksom nästan varje dag ju :(

Av evelyn dahl - 30 november 2014 22:21


Vaknade av att tequila att och ylade vid min säng.. Pga kira är en vackthund kan man säga.. Så tequila vågar inte hoppa upp för en jag säger hopp upp och slår på sängen,
Sen la hon sig så nära hon kunde.
Efter ett par timmar vaknade jag tog 2 smörgåsar gick ut med kira och när jag kom hem var mamma och pappa hemma och pappa jobbade med forden som tyvärr inte blev bättre så han ska fortsätta imorgon och mamma rensade bland papper i datarumet eller som det är just nu gästrummet!
Kan säga det ligger grejer och lådor samt papper överallt!
Och imorgon kommer jag nog bli av med lite lådor i mitt rum osv,, sen ska vi om det går flytta ut 2 garderober från mitt rum kan då kanske skaffa en liten soffa eller liknade :3
Sen får jag en egen garderob med skor och ridkläder och den andra vanliga kläder :3
Kan säga saknar att rida men.. Är nog ingen ide jag säger förlåt till emla. Mått så dåligt och varit sjuk så har nog gjort illa både henne och heppe välja att inte gå dit och inte svara logga ut från allt..på sett och vis.. Men jag mår rent av dåligt jag gråter och känner ingen glädje längre och sen är jag ju sjuk slänger mig inte upp på en häst rygg eller gå bredvid och bara kan svimmar eller spyr liksom,,ellr med huvudvärk eller feber.. Nepp.. Men men mitt ben är i alla fall bättre!! Kan stå på det normalt osv. Dock gör det ont osv men kan gå och stå haltar lite efter jag suttit länge eller legat ett tag benet måste vänja sig..
Min högra arm svider som fan men såret läker fint! Fick reda på att jag rev mig på en spik som satt på en bräda så ja.. Bra jobbat Evelyn!!!

Sedan hjälpte jag mamma med hundarna men annars mesta delen bara tittat upp i taket och ja deppat..

Av evelyn dahl - 30 november 2014 22:16


Vaknade med värdens huvudvärk.. Lyckades iallafall fixa frukost roliga var att jag vaknade 3 timmar efter på golvet.. Svimmade troligen eller något liknade.. Kämpade mig ut i regn med kira kastade boll.. Så jag stod för det mesta.. Kände mig obekväm när vi var ute och alla ljud kira började också skälla en liten stund på ingenting jag fick inte tyst på henne sen tittade hon bara på mig.. Jag gjorde allt sa tyst, höll för munnen petade på henne vände bort hennes huvud men inget funkade... Vet ej vad som var med henne.. Men när vi kom hem spydde hon.. Så fick ta ut henne i hundgården och låta henne vara där en stund ville inte att hon skulle spy mer inomhus.. Så var bara att gå ut och hella vatten över det.. Sen blev det bråk mellan mig och Ellinore hon tyckte det var bättre att se på tv en att göra det vi skulle höra kolla 3 kartonger.. Så la mig i mitt rum och var där tills maten var klar gav sedan hundarna och Mimmi mat ut med dom och sedan hjälpte jag mamma och pappa få in bäddsoffan i datarumet..
Och nu ligger jag här och har ont i hella kroppen och vill bara somna så jag slipper smärtan...

Av evelyn dahl - 30 november 2014 22:09

Ja första dagen avklarad!
Hur klarade jag av detta är min tanke lite.. Känna av smärtan har jag i små omgångar men nu har jag det i timmar.. Ush värma en vämepåse lägga på magen och tricka te nu i 1 vecka och hoppas att detta val jag valde kan få mig på benen igen!

Av evelyn dahl - 30 november 2014 14:00

Vill så jävla mycket rida men min kropp.. Den kommer nog inte klara det.. Är i alla fall rädd för att den inte kommer göra det iallafall...

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards