lady E

Alla inlägg under juni 2014

Av evelyn dahl - 23 juni 2014 14:18

Har inga pengar och skulle jag ha så skulle det ändå inte gå att köpa för jag har ju inte ridit på snart över 4/5 månader!!
Och senast jag såg heppe hade Han inga skor heller så rida kommer nog aldrig mer bli av känns det som :(
Och när han väll ska bli riden igen är han väll as pig och bråkig.

Men önskar fan man kunde köpa allt det här och rida honom i det för han kommer nog vara grymt snygg i det!!!!
Åh vad jag önskar!!!

Mm

Av evelyn dahl - 23 juni 2014 01:53

Ni som läser vet om denna väska redan men kopierade denna text jag nyss skrev på bilddagboken osv och orka skriva igen...


BärVäska kira ska ha då jag är sjuk för då går pappa själv med dom och eftersom tequila är så gammal och inte orkar gå blir det en 5-10 min promenad vilket inte får kira att jobba av sin energi.
Och han vägrar att gå kort med tequila själv och sedan gå med kira en lång promenad som hon behöver.
Sen drar kira alltid när pappa går med henne vet ej varför men hon gör det.
Men denna väska enligt Cesar ska hjälpa både en hund att bli av med energi och dra mindre. Efter som det ska vara ungefär kanske 2-8 liter vatten beroende på vad för hundras du har.
Bamse kiras bror skulle klara 10 liter igen problem. Jag tänker börja med 2 liter och jobba upp till 6-8 liter så hon arbetar och pappa kan slippa bli dragen.
Sen ska vi försöka skaffa pool så kira och jag kan bada tillsammans!! :')
Ska också fixa en trappa så hon kan gå ur och i när hon vill. Ska ha lina på henne då vi badar eftersom poolen inte får plats i våran hundgård! :3

Av evelyn dahl - 22 juni 2014 01:21

Idag har man inte gjort så mycket för en till kvällen.
Men mesta tiden fixade jag bilder på botorps hästar som jag inte ens nu är klar med :'(
Sen har jag också Islandshästarna att fixa efter det Karlskoga bilvecka!!!
Men men Lasse kom förbi med choklad doppade jordgubbar, körsbär och lime! Vilket vad super gott jag åt typ upp alla jordgubbar sen hade han också med sig pizza han är bara för underbar den manen!!
Sen la jag mig en stund för jag var trött. Och då tittade jag på manen som tallar med hundar och ja jag älskar att se den serien för man lär sig så jävla mycket!
Har tränat kira i mycket som jag sett han göra!
Och ja jag fick reda på bra tips om en hund drar osv då ska du ge den något sådär lite tungt att bära typ 4/6 liter vatten i flaskor med en så här bär väska på hunden :)
Och vi hade en till kira!!
Kanske inte den snyggaste med den duger ;)
Så när jag är sjuk och pappa går med båda hundarna själv kan han både få kira att lungan ner sig och träna på samma gång!!
Sen så älskar också hundar som springer att man cyklar eller joggar med dom och det gör jag ofta med kira han sa också att hundar som ska röra sig mycket eller vill röra sig mycket kan man också lära att bada för då tränar dom :)
Efter jag sett 3 episoder så skulle vi ut och åka och ja det blev mot Storfors till pappas bror och ja hundarna var också med ditt!
Kira var jätte duktig i bilen hon skällde bara 1 gång!!
Hon vaktar bilen osv.
Sen så badade vi hundarna med och kira skulle ut så långt som möjligt och jag höll på att ramla i ett par gånger =inga bra kläder för vatten osv!!
Sen när vi kom hem blev det in i duschen för mig ;)
Och nu fixar jag bilder blev en härlig dag idag :)

Oj.

Av evelyn dahl - 21 juni 2014 01:14

Glömde bilderna till förra inlägget xD

Av evelyn dahl - 21 juni 2014 01:12

Haha de gillade mig iallafall.
Tyvärr var det ju inte den hästen jag ville mysa med men jag fick vara nöjd ändå för det är ju hästar och de är ju underbara :')

Av evelyn dahl - 20 juni 2014 21:16

Ja idag har Linda varit här igen ;)
Vi skulle åkt och badat men vädret var inte med oss så vi kom på en annan ide :)
Först åkte vi till öfalla tror jag det heter där islandstarna står och myste med dom :)
Sen åkte man till lunedet och såg på midsommar stång och sång/dans..
Efter det åkte vi till botorp och tittade till de hästarna i deras sommar hage :)
Och fick att par bilder sen när vi kom hem fikade vi och efter den en fin lugn prumenad innan Linda åkte hem :)

Av evelyn dahl - 20 juni 2014 21:12

Önskar jag och kira ;)

Av evelyn dahl - 19 juni 2014 17:38

Idag/igår lämnade 3 av de hästar jag red på ridskolan stallet,
Och det är för att ridskolan ska läggas ner för att dom inte har tid för det längre.

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards