lady E

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av evelyn dahl - 2 juni 2014 23:18

Vill rida.
Men orkar inte jävla mensvärk.
Vill skriva mer om hästar men kan inte för håller ju nästan aldrig på med dom.
Är nästan aldrig ute och rider eller något.
Gör nästan aldrig något med heppe längre.
Jag är väll för dålig.
Men Önskar så att jag hade en egen härst.
Skulle göra allt jag kunde för att ha en bara att tag.
Så jag kan rida ut när jag vill och göra vad jag vill. Hoppa bara rida en turbo skogen lära den olika kommandon och öva min balans. Så klart har jag också gränser jag rider inte i trav eller i galopp om det är varmt ute för det är inte bra för hästen jag gillar ändå att skritta det är riktigt mysigt och det tar inte mycket på hästens krafter och ja man kan koppla av.
Visst skulle hästen vilja trava skulle den ju få göra det en stund så klart men skritta är nog bäst nu när det är varmt ute.
Vår och höst är nog grader bäst för hästar det är sådär parfekt inte för varmt eller för kallt.
Sen ska jag inte köra länga pass med den. För det kan få hästen att bli riktigt trött och ja jag skulle inte gilla att köra hårt tills jag knapt orkar gå.
Ja drömmar har jag orh jag hoppas dom blir sant så jag har en egen häst jag kan mysa med gå ut och gå och bara lära den saker det skulle vara så underbart.
Men tror inte jag skulle vara så bra jag önskar :(

Av evelyn dahl - 2 juni 2014 21:38

Ja så här gick det på sjukhuset och jag mår inge bättre av medicinen för mensvärken. Me. Det är bara 3/2 dagar kvar. Det är ju inte mycket kvar av idag så xP

Av evelyn dahl - 2 juni 2014 03:55

Jupp färglaggde denna bild och ja jag gör det nästan aldrig men blev stolt. Ritade av det från en skäckhäst på goggle men la till färgen i manen och svansen ;)

Vet att det inte varit mycket skrivit om hästarna osv men jag känner bara jag vet inte vad jag vill. Och emla och jag har bråkat. Jag har varit sjuk och heppe är inte skodd en han ska nog det på onsdag men vad * emla sa gick han visst på sommarbete igår!!*
Jag saknar heppe något grymt jag tänker på honom varje dag och tittar på bilder då jag och han är sida vid sida inte för det är så många... Men jag känner också att jag orkar inte... Men jag tänker pröva en gång till och skiter det sig då letar jag antingen upp någon foder häst eller försöker höra med Anki om jag får rida där.
Orkar inge mer jag har tröttnat på bråk och skit så funkar det inte ger jag upp då tar jag det som är mitt och drar.och jag har nästan alla papper så man kan inte säga att något inte är mitt!
Ett försök till ger jag sen orkar jag inge mer..

Om kameran så ska den visst komma snart " min canon kamera jag haft i 4 år på bilderna" jag längtar i alla fall tills den kommer och det första jag ska ta kort på är kira för måste ju lära känna den lite och se hur den fungerar ;P
Sen lovade man kompisar och min stora syster så klart får jag någon slags betalning.

Lovade Linda att ta kort på henne och en av Islandshästarna (betalning= köper glass dricka och fika åt mig. Samt jag får också rida!)

Lovade min storasyster Ennie att ta kort på henne, Jerry och Svea. ( betalning= 150kr.)

Lovade också Julia att ta kort på hänt och hennes häst. (Betalning= ridning och mat för vill inte ha pengar av vänner tar typ fika där istället!)

Ja det var väll allt förutom att jag ska till ditisten idag men skriver mer om det senare för känner jag måste nog försöka sova kl= 03.54 ^^'

Ovido - Quiz & Flashcards