lady E

Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

22 maj 2016!

Av evelyn dahl - 23 maj 2016 17:03

Kan säga att man hade en underbar dag med Linda uppe i öfalla!
Vaknade vid 11 och låg i sängen ovh bara lata mig innan det knackade på dörren och Linda hade kommit mamma sa åt mig att ta på mig ridkläder för jag skulle visst upp och få rida islandshäst! :)
Var lite närvös på vägen upp så Linda och jag pratade om Gud vet allt och det hjälpte mig att lungan ner mig ^^'
När vi väll kom ditt träffade jag på två jätte mysiga hundar som man myste med! Hjälpte också hon som äger turidningen i öfalla att bli av med lite brädor innan vi gick för att hämta hästarna som skulle ridas! :)
På vägen ditt gick vi förbi andra hagar och i en hade de ett föl som var så otroligt söt! *.*
Väll vid hagen fick hämta Godi vilket var en snäll äldre fux! :)
Fick också reda på att han var den högsta islandshästen de hade! Var väldigt närvös över att jag skulle se för lång ut på islandshästar men när jag väll satt där så kännde jag mig faktiskt parfekt i höjd :)
Så klart skulle ju hästarna ryktas och det var ett tag jag gjorde men tycket jag gjorde ett noga och bra jobb med det :)
Vi red med barbacka gjord vilket var första gången jag red med och gillade det verkligen! :)
Var en underbar känsla!
När vi väll började rida så ville Godi gå en annan väg en vad vi skulle så fick små jobba lite med honom där xD
Och han var också lite seg av sig. Linda och jag tror att han var rätt trött och därför var han lite seg. Blev väll lite bråk då han gärna ville gå nära diket vilket jag kännde att jag inte vill rida så nära blev en del att leda ut honom och han bråkade tillbacka xP
Och han var visst en häst som brukar gå nära diket så jag var inte den första han små bråkade med xP
När vi kommit en bit frågade de om det var okej att öka takten vilket jag sa ok till och då fick jag testa på tölt för första gången men små trav till och från xD och när de två framför mig och Linda drog iväg i gallopp tog han små galopps språng innan han gick ner till tölt igen. :)
Vi red till en mysig dunge vid en sjö där hästarna fick vila en kort stund innan vi red hemåt igen. Var riktigt mysig miljö och trivdes riktigt bra :)
Linda och jag fotade och filmade varandra och hade det riktigt trevligt! Då vi tog den lilla biten med mer fart valde Godi att köra pass så då fick man testa på det :D
Pratade den sista biten med hon som ägde dom och hon sa att jag bara skulle sitta och njuta då han väljer själv då han vet att jag är nybörjare då det gäller islandshästar. Innan vi var frame där de skulle rycktas valde jag att hoppa av då Godi hoppar över diken och han tar värdens hopp så var rätt bra att jag hoppade av xP
Blev att plocka av allt borsta och krafsahovar och så klart spreja dom med knot och mygg sprej vilket kanske inte var så populärt.
Då vi skulle gå med hästarna till hagen igen gick jag i ett område med mindre lera och trodde Godi skulle hoppa brevid mig men nepp han tyckte det var bättre att hoppa backom mig tur var jag en bit ifrån honom ^^' blev ett lite skratt mellan mig och Linda då ingen av oss var beredda på det xD
När hästarna var släppte så stod vi där en stund innan vi gick och hämtade vatten för vi var så törstiga :)
Ovh så klart började det att regna tur hade vi ju ridit klart för rida i det regnet som kom hade nog ingen lust med ^^' vi satt en stund och pratade drack vatten och hade det små mysigt innan vi åkte hem till Linda så hon fick nya torra kläder på sig.
När vi kom hem till mig var det många frågor om hur det hade gått och hur det var vissade filmerna och bilderna för dom och vi hade en rätt underbar kväll!
Hoppas verkligen att man får uppleva en så här rolig dag igen! :) <3

 
 
Linda

Linda

23 maj 2016 21:04

Du o Godi va jättegulliga ihop:*<3

http://lindamariaellinor.blogg.se

evelyn dahl

24 maj 2016 18:51

Hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelyn dahl - 25 mars 2017 01:28

Omg har jag varit lat idag och nästan sov bort halva dagen xD Okej Det var en hel del jobb för mig under trosdagen och en del av jobben var inte de lättaste att göra och ibland var den jag var med inte samarbetsvillig.. alla funkar inte men tur var ...

Av evelyn dahl - 23 mars 2017 02:27


Då jag är dålig på att ta kort med mobilen nu för tiden får katterna stå för bilderna! Mötet gick bra idag trodde inte det skulle gå så fort eller så bra som det gjorde. Tyvärr var inte försökrings kassan med och Julia hade visst åkt på något aku...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 13:10


Fländörs får stå för bilden XP Ja. Jag är nu rätt frisk och varit ute lite här under helgen! Sett klart på alla 6 säsonger av Fresh Prince of Bel air och slutet var allt super bra gjort! Under lördagen var ju min Tremänning och pappas kusin här! ...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 12:54


Under lördagen då pappas kusin var här så märkte vi att mimmis öra hade läkt! Blev en shock då bölden var helt borta och vi har bara sett den krympa osv. Dock hade hon fått problem med det andra örat. Bilder på då örat var dåligt ligger på min dator ...

Av evelyn dahl - 13 mars 2017 14:08

Ja det var allt ett tag sedan.. Händer inte super mycket i mitt liv. Har faktiskt börjat gå promenader nu för vädret har varit så bra och inte super kallt. Kira har fått lite extra träning med längre promenader och fått spåra lite. Fländörs är öv...

Ovido - Quiz & Flashcards