lady E

Alla inlägg den 15 mars 2016

Av evelyn dahl - 15 mars 2016 17:28

då solen kom fram gick jag ut med hundarna i hundgården och njöt av värmen! Små sov faktiskt där ute med xP
var rätt mysigt att vara ute med dom och känna solen i ansiktet! Som jag längtat efter våren! :)

Av evelyn dahl - 15 mars 2016 12:12

Av evelyn dahl - 15 mars 2016 01:30

hur är det med hundarna?
Ja kira har fått spåra boll under promenaderna jag gått på kvällarna med henne! Fått små filmer då hon spårar och under de här senaste dagarna! Pappa har kommit hem sent ett par dagar så går nu för tiden själv med hundarna. Vilket ät skönt och går lite längre med dom en vanligt! Vilket tequila acceptera otroligt bra. Visst vissa dagar är hon bråkig men för det mesta går hon på fint utan bråk! :)
Då kira är lite för smal så har jag börjat med att hon får söka efter boll i skogen och börjat få mer mat. Tequila har börjat gå ner lite i vikt vilket känns skönt! Hade lite jobbigt under lördagen då det kom en lös hund springandes mot oss tur var ägaren till hunden snabb att koppla den.
Då hunden var kopplad gick vi åt sidan och kira var väll osäker då hon hade svansen mellan benen och gnydde lite smått. Hon ville inte riktigt gå framåt efter att hunden passerat oss och sedan var nosen i backen luktade i spåren efter den andra hunden i full fart.. Men det ju typiskt hundar.. Och hon gick lugnade då jag sa ifrån!
Känslan av att våren är på väg går framåt då solen kommer och det är varmare en vad det har varit!
Så hoppas verkligen att det fortsätter visst det kommer bli lerigt och annat men nu vill jag faktiskt bli av med snön xP
Fått mina vinter bilder på kira och nu redo för nya vår och sommar bilder! :)
Skulle ju vilja ha häst vinter bilder men har just nu så mycket med sjukhuset och habb så åka iväg är inte ofta jag kan.. Och sedan då jag kan så kan inte den som ville bli fotad.. Eller så kan ingen köra mig så typiskt.. -.-'

Av evelyn dahl - 15 mars 2016 01:06

mamma och Ellinore var grymt snälla under söndagen och bakade muffins som var riktigt Goa! Var lite kladdkaka liknade muffins :)

Av evelyn dahl - 15 mars 2016 01:03

lite fåglar och trollsländor jag tog samma åt jag fick min nikon kamera då jag hade massa bilder från olika datum så fick de vara i samma mapp :)
Rätt nöjd med vissa av dessa :)
Har dock blivet bättre tycker jag :)
Saknar att fota vissa saker men man kan alltid hitta nya saker och områden att fota på :)
Hoppas våren kommer snart med massa fina blommor och annat! :D

Av evelyn dahl - 15 mars 2016 00:58

Före efter bilder på kira sedan några på Heppe och Emma.

Då jag börjat fixa klart album jag började med för ett bra tag sedan många är från 2012/2013/2014 och ibland vill man ju få bort vissa irriterande detaljer så göt lite före efter grejer här med gamla bilder!
Man hittat många bilder man mins att man fixade men inte om man fixad klart hela albumet xP
Måste skärpa mig med att börja med att fixa bilder i ett album sedan börja på ett nytt utan att göra klart det jag redan höll på med xP

Av evelyn dahl - 15 mars 2016 00:50

idag fick jag bara lust att städa vet fan inte varför men började med att damsuga golvet då det var sand från kattlådan och mera över hela golvet slutade med att jag inte kunnde sluta städa xD
Efter jag flyttat ut lite grejer skakat av min matta dammsugit golvet tvättat min spegel, det lilla bordet som daton står på, min tv och annat så fixade jag upp spikar som halsbanden kunnde hänga på och min drömfångare jag köpte för ett par år sedan. :)
Efter det städade jag mitt skrivbord som var kaos och full med lera och annat efter det tog jag och städade min bokhylla ut med allt och tvätta hyllorna och ställa böker och annat i ordning! :)
Plockade lite i skrivbord lådorna och tvättade av allt dam från min dator och sedan nitendo 64 som ståt i mitt rum! :)
Flyttade kartonger och fixade en lite smink plats.. Då allt mitt smink var här och där över hela mitt tum känndes det skönt att ha det i hörnet vid spegeln :)
Blev lite städat i en av mina garderober då mina läggens låg lite överallt xP
Fixade nytt vatten till hundarna och bytte sand i kattlådan!
när jag var klar så var klockan 14.54 och jag började runt 12.43 så städade allt en stund xP
Händer inte ofta att jag vill städa mitt rum inte xP
Men kan säga att det allt blev snyggt och rent. Se hur länge det varar då man har hundar och katter och själv är bra på att stöka till det! :P

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards